Alla inlägg den 21 oktober 2015

Av cija - 21 oktober 2015 15:16

När man är utbytesstudent eller områdesrepresentant så blir man kallad till lite möten.
det är inga svåra eller avancerade möten utan mer möten där man pratar lite och lär känna varandra. Man får berätta och ventilera med varandra.

För studenterna är det obligatoriskt och det kan man väl säga att det är för oss representanter också. Värdfamiljer får komma med om de vill och det blir ju ännu trevligare om de också kommer med så man får en bild utav dem också.  


Jag var inte med på något när vi hade senaste utbytesstudenten eftersom jag var så pass sjuk i cancern då.

Men nu så var jag med....dock inte som värdfamilj utan som områdesrepresentant.
Visst låter det fint????? Områdesrepresentant!!!!.....  


Nåja, detta möte kallas PAO. Detta står för Post Arrival Orientation.

YFU är organisationen till detta och studenterna har kommit via den organisationen.


Det blev en utflykt till Ronneby där vi alla samlades i en lokal. Vi fikade, pratade och sen var det lunch som bestod av pastasallad med bla kyckling i. Gott   


Jag fick äran att hålla i lekar och jag kan inte neka till att jag tycker det är rätt kul att hålla i den biten.  
Och jag är inte rädd för att vara med själv i lekar men denna gången så höll jag i dem.


Tänkte att det får vara lite lättsamt och ändå lite krångel. De flesta studenter har redan nu blivit suveränt duktiga på svenska så jag kunde berätta om lekarna på svenska.


Det blev "tråd genom kläder", "apelsinleken" och stafett med potatis.


För att få rätt storlek på de där apelsinerna så fick jag och maken testa det vid frukt och grönt på Maxi. Måste ha sett rätt kul ut när vi står där med apelsiner under hakan......


Men lekarna på mötet blev lyckade!

 
Lyssnade gjorde de alla bra   
 
Springa med potatis på sked är inte så enkelt alltid.

Full fart här...

   
Väntar på vem som ska komma tillbaks snabbast med potatisen....
 

2 potatis-åskådare.   


 

Tråd genom kläder med hjälp av tesked är inte så enkelt när man har tajta kläder   


 
Alla kämpade på bra.


   

Det är bra när man kan hjälpas åt!


Hur ska detta gå med så tajta byxor?   

   

Laget försöker organisera sig!


Toppen att man får hjälp....

   

Hittar ni skeden??? 


   

Sonen får en apelsin av pappa!

   
Det kramande paret är ett par...på riktigt   ....så de norpade lite extra kramar av varandra i sitt lag!  

   
Här väntar en student på att få apelsinen från en liten tjej...då gäller det att vara i samma höjd   
 
Jag med 2 av de utbytesstudenter jag är kontaktperson till.

2 jättefina tjejer!   

 

#YFU

#områdesrepresentant

#utbytesstudent

#värdfamilj

#värdsyskon
#lekar
#postarrivelorientation

 

Av cija - 21 oktober 2015 15:04

Så fyller då ena sonen 20 år! 20 år!!!!!

Va???  
Han är ju också snart äldre än sin mamma!!
Var tog det där lille knytet vägen??? Den där lille som jag kunde bära på en arm!?

Men jag tror att oavsett hur många år han än fyller så är och förblir han mammas minste unge  

Firade honom häromdagen och han blev fullt nöjd med alla som ville komma och fira ihop med honom!
Han fick själv bestämma hur han ville ha kalaset.....fast det där med dukningen....det ville mamma bestämma!   


Det bjöds på mat som var potatissallad, kassler, kryddsalami, kalkonkött och kycklingfile. Och så ekologiska grönsaker och frukt till detta.
Efter en tipsrunda (jag älskar tipsrundor) så blev det kladdkaka med vispgrädde och bär.....    


   


#ekologisktärgott
#20år

#kladdkaka

#tipsrundaärroligt

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22 23 24
25
26 27
28
29 30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards