Alla inlägg den 26 oktober 2015

Av cija - 26 oktober 2015 20:58

Eftersom jag efter alla cellgifter fått skador på bla nerverna i fötterna så har jag svårt att stå länge/gå längre sträckor/dålig balans.

Då kan man få hjälp på flygplatsen.

Detta fick jag....och därför fick jag åka bil inne på flygplatsen. Först rullstol till kontrollen och sedan bil när vi skulle till gaten.
Det måste jag säga att jag var glad över för den var ju hur långt iväg som helst!  


Men det kändes ändå konstigt för jag minns när jag skulle resa till Norge, tåget försenat till Kastrup och jag fick gå förbi kontrollen snabbare för att hinna med flyget och sedan SPRANG jag till gaten!!!! Idag hade jag inte ens kunnat gå hela den vägen!!

Livet ändras väldigt fort ibland måste jag medge......på gott och på ont!

 

Väl framme på destinationen Alicante så fick jag åka rullstol fram till bilen vi sedan skulle vidare med.

 

Anlände Gran Alacant för att inse att i Spanien har de stängt på söndagar. Borde de ha i Sverige med så folk har vett att vila någongång!
Men det gjorde att vi inte kunde handla något att äta. Inte heller köpa dricka. Fanns lite välkomstdricka i huset vi kom till men att skölja ner mina mediciner med kolsyrad cocacola.....ööörk...nej...!
Men vi blev erbjuden av en granne att få en flaska. Gullig man!
Men jag och maken traskade så sakteliga iväg till en restaurang. Där åt vi mat med Balkan-style. Väldigt gott! Där kunde vi få köpa en flaska vatten med så att vi hade det.

OCH på den restaurangen åt jag första glassen här! Jag är ju en glassälskare så jag gillade ju den!

 

Mitt tillfälliga vrålåk.....

 

Min chaufför....

 

GLASS....är vansinnigt gott :P
Passade ju bra med tanke på att vädret var varmt!

#Spanien
#Alicante
#Danmark
#Glassärgott
#FUCKCANCER
#cellgifter
#cytostatika









Av cija - 26 oktober 2015 20:43

Såg dessa flaskor på en flygplats i Danmark. Tyckte de var fina där de stod.....guld, silver och brons.


Men jag har ingen aning om vad de innehöll för det tänkte jag inte på att kolla för jag blev fascinerad av dem som de var   


En bit bort var där en whiskey som kostade en halv förmögenhet. Jag tappade hakan när jag såg priset......jag som inte ens tycker whiskey är halvgott.  


 



#whiskey
#alkohol
#flygplats
#Taxfree

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22 23 24
25
26 27
28
29 30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate

Besöksstatistik


Skapa flashcards