Direktlänk till inlägg 29 oktober 2015

BLOD OCH VÄSKA

Av cija - 29 oktober 2015 20:20

Hyrde cyklar.
Tyvärr inte så bra cyklar. Tyvärr jättekassa cyklar!

Gick inte att höja sadeln på den ena och den var lite vinglig. Satt man ner så var de som o cykla på en liten barncykel.  

Balansen blev ju också därefter och jag for till slut i gatan, slog upp både knä o armbåge.
Hade ju mest sikte på att skydda skallen!

Maken hoppa av sin cykel och sprang ut på vägen för att stoppa bilar som kom körande(som tur va körde de sakta redan innan) så jag inte skulle bli överkörd!
En kvinna och en man kom springande från en bar för att hjälpa till!
Jag kom upp på fötter, vimmelkantig   och såg att det blödde från knät och så blödde det även igenom armstrumpan så armbågen var därmed också skadad.

Haltade hem på skakiga ben och ledde cykeln, en granne såg mig och de plåstra om mig!
Gulligt av dem för jag hade inte tagit med nåt sånt material alla hit.
Apoteket ligger högt upp på en kulle också så dit lär jag inte ta mig idag iaf!

Ville inte hyra cyklar mer men då erbjöd de mig en likadan som maken hade så jag sa ja.
SUCK!!!

Den går inte ens att pumpa så det går inte att cykla på den.
Har meddelat dem att jag INTE vill hyra cyklarna alls. Har ingen lust att lägga ut pengar på något som inte alls fungerar. Får se hur det blir med det men jag tror inte de tar betalt för dem och skulle de göra det lär jag aldrig hyra boende från dem igen.....  

Äter ju waran så de blödde en del här men jag är mest rädd för infektioner......framförallt på armbågen då det är den sidan jag inte har några lymfor i.
Tur i oturen var att jag hade armstrumpan på....den tog ju lite av "skrapet" för annars hade de blivit ännu värre!


Idag såg jag att såret på knät är lite kladdigt. Varit och köpt Notaderm som är job och så lite förband.

Det på armbågen ser bättre ut och det är jag iallfall glad över.  

 

Idag har vi åter haft en underbar värma och soligt ute. Varit på stranden en runda men även på en marknad och där köpte jag bla. en väska.
Var inte meningen att jag skulle köpa en väska.....det bara blev så!   
Men jag är faktikst rätt nöjd ändå....jag tycker den är fin!  

Ner en runda på stranden, i havet och badade. Jag tyckte det var mycket kallt men herrn som stod en bit ifrån tog tempen på havet och sa att det var 22 C. VA? Måste vara just runt honom då för runt mig verkade det bara vara 19 C   


 


Mitt egenhändiga knåp med plåster. Skaffade bättre förband dagen efter.

 

Min nya väska   


#slagitmig

#cyklarärfarliga

#kasscykel

#väska

#attshoppaärroligt

 

 
 
Ingen bild

Barbro Johansson

30 oktober 2015 22:21

Tjusig väska. Synd på knät, hoppas det läker fort :)

cija

30 oktober 2015 23:21

Tackar :)
Jo såret kladdar lite men jag hoppas de ska bli bättre snart! Tack för omtanken!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av cija - 9 december 2016 09:00

Att avhysa någon är inte så kul men i detta fall är det tyvärr ett måste. Fick ett bryt på sjukhuset när jag skulle ha mina cellgifter. Slutade med att personal kom på plats.  Vi pratade igenom det och jag drog i stora drag om allt som hänt. Dock v...

Av cija - 8 december 2016 21:30


Träffa läkaren för några dagar sedan. Hjälper inte detta cellgift är det hejdå!      Jag är i för dåligt skick för att gå på nästa! Han räknar med 2 ggr av nästa sort så stryker jag med av biverkningarna för de är så starka i den! I den jag h...

Av cija - 30 november 2016 20:20


Kom till slut hem från sjukhuset. Asih kom samma dag och besökte mig. Berättade vad de kunde bistå med. Jag var lite misstänksam men nu har det gått en tid och jag har fått mer insikt i vad de kan göra för mig! Var pigg när jag kom hem. Kände mig j...

Av cija - 12 november 2016 19:59

Fick senaste cytostatikan förra tisdagen. Fick den intravenöst....dvs genom venporten. Dagen efter var jag konstig i kroppen, hade lite ontöverallt men jag reagerade inte direkt. 2 dagar senare hade jag 39,1 i temp. Åkte till akuten och det såg u...

Av cija - 5 november 2016 16:17

När jag och maken var på vår planerade resa i Spanien så passade min bror, hans fru och min ena son på att fylla år. Men nu kom vi hem lite tidigare än beräknat så sonen fyllde år någon dag senare. Men då hade vi redan bokat in kalas helgen efter...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22 23 24
25
26 27
28
29 30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate

Besöksstatistik


Skapa flashcards