Alla inlägg den 15 november 2015

Av cija - 15 november 2015 08:46

Så var jag nära att bränna ner hela köket igår.

Måste ju medge att det var grymt vad eld kan ta fart fort  


Hur skedde nu detta då?

Jo genom ett bakplåtspapper!!!


Såntdär bakplåtspapper jag använder ibland att ha ovanpå maten i ugnen eller som papper under kakor som ska vara inne i ugnen.

Så det var inget nytt påfund jag kom med.


Hade en köttfärslimpa i ugnen och skulle lägga över bakplåtspapper på formen.

Då NUDDAR ena hörnet på bakplåtspappret värmeelementet inne i ugnen. Inget jag första halva sekunden reagerar på utan jag har ju tag i pappret så jag bara flyttar det en bit men på den lilla halva sekunden så sa det "schwosch" och började brinna i papprets ena hörna.


Jag tar då ut pappret ur ugnen för att lägga det i vasken men det hinner jag inte för det sprider sig i hela pappret och lågor slår upp hur jag än gör.

Reser mig snabbt och kastar pappret i vasken och tänker "måtte ingen glöd nu hamnat på golvet"

Trots jag sätter igång kranen så fortsätter elden elda i pappret....som om den hade bestämt sig för att varje bit av det skulle eldas upp till varje pris!!!


Till slut ligger det en förkolnad hög papper i vasken, vått av vattnet och två personer som står och glor på det och funderar på vad som egentligen hände!!!
Allt gick ju så snabbt!
Sen blev det att öppna dörrar och fönster åt alla håll och kanter för att få ut röklukten!


Tänk om det hade hänt när luckan varit stängd och pappret kanske vikt sig lite uppåt och nuddat det där varma värmeelementet i ugnen.....huuuuu!!!


Man skulle kunna tro att det var tändvätska på pappret så snabbt det brann upp men så är inte fallet.


Jag har inte testat om detta kan hända med vilken sorts bakplåtspapper som helst och jag tänker inte gör det .

Men just detta var köpt på Gekås och var deras eget märke.
Har använt deras märke på bakplåtspapper många gånger men aldrig att sånt här har hänt.



 

Bilden är från Gekås egen hemsida.

 

#gekås

#bakplåtspapper

 





Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards