Direktlänk till inlägg 12 december 2015

MAN BLIR BEDRÖVAD....

Av cija - 12 december 2015 13:22

Häromdagen när jag var i Kristianstad så gick jag in på ett trevligt och gemytligt litet fik.
Valde att beställa vanligt kranvatten men en god kaka till detta   


Väl därinne satt 2 relativt unga kvinnor mitt emot varandra vid ett bord.
De hade inget samtal med varandra utan var djupt försjunkna i sina egna mobiler!

Att de var det gjorde mig inget men det som gjorde MIG beklämd var att den ena hade sitt barn med sig som satt i en barnstol bredvid.

Gissar på att barnet var i 7-8 månaders-ålder.


Barnet försökte på alla vis (utan att skrika) att få sin mammas uppmärksamhet genom att försöka nå hennes tröjärm (utan framgång), visa sin lilla sked(mamman brydde sig inte), försöka säga mamma 100 gånger, lägga huvudet på sned och försökte visa alla sina tänder för mamman (hon struntade i det också för hon satt ju med mobilen)!! Barnet ville så gärna få respons av sin mamma!
Jag gillar inte när barn skriker men här önskade jag att barnet kunde skrikit"SE MIG"!!!!!


HUR kan man bara sitta med sin mobil och strunta helt i sitt barn???
VAD är så förbannat viktigare än ens barn???? Att trycka på "gilla-knapp" på Facebook????? Att skriva att man sitter på ett fik med en väninna, sitt barn och en mobil??????

Det var så att det kliade i mig och jag ville gå fram och säga till mamma:
"Snälla du, ditt barn växer ifrån dig under tiden du sitter med din mobil"

Funderar än idag på om jag gjorde rätt som inte sa någonting!? Borde man sagt något??
Nu är det några dagar som gått sen denna händelse men barnets desperata försök till uppmärksamhet gör fortfarande ont i mig.

Men nu har jag bestämt mig för att ser jag sån händelse igen kommer jag att säga till att hennes barn växer ifrån henne under tiden hon sitter med sin mobil. Barn är det finaste man har.....och man är den de tyr sig till när de är små....då borde man som normal mamma också bry sig mer om barnets behov än sina egna "mobil-behov"!

SÅ många unga mammor som föredrar mobiler istället för sina barn idag.
Känns som att deras barn i sin tur blir uppväxta med brist på kärlek och brist på att vara älskade.  

Alltid enkelt att säga att man älskar sitt barn men visar man det genom att frysa ut barnet för en mobils skull så är man verkligen fel på det!!!  


 
 
Ingen bild

Ulla

12 december 2015 20:14

Sett sådana händelser många gånger de senaste åren. Mycket tråkigt för dessa barn som blir så försummade!

 
Ingen bild

Anna

13 december 2015 00:11

Tycker mig se att de flesta är väldigt upptagna med dessa mobiler.
Mobil är bra och trevligt, men barnen skall komma först.
Nu till julen skall det firas med sprit och inte tänks det på barnen.
Det gör ont i en att så många barn far så illa!
Kanske för att man är lite äldre som man inte hänger med, tycker mig se att barnen hinner inte mer än födas så är det ut på en Latterunda.
Lite lugn och ro den första tiden måste väl vara skönt. Men det är mitt tyckande och andra gör väl som de finner bäst.
Och att säga till, risken är väl att man får lite väl valda ord tillbaka.Men en tankeställare kanske gror i huvudet, så de blir uppmärksammade vad de håller på med.
Anna!

cija

13 december 2015 16:22

Håller med dig helt.
Jag packade hellre en fikakorg och gick iväg med mitt barn/mina barn och gjorde saker ihop med dem.
Dagens små blir grymt understimulerade när de ska sitta still på en stol eller fastspänd i en sittvagn för att mamma ska fika på cafe och glo på sin mobil!

Jo risken är att man får väl valda ord tillbaka....men också som du skriver...kanske ett frö kan gro! Men det konstiga är att ett frö måste gro på dem....själv hade man alltid ungarna i första hand. Fanns inte mobiler iofs men nuförtiden ska mammor (och även pappor) ha "egentid"!
Fattar inte vad det är.....måste vara något vi hade när vi satt på toaletten....i bästa fall! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av cija - 9 december 2016 09:00

Att avhysa någon är inte så kul men i detta fall är det tyvärr ett måste. Fick ett bryt på sjukhuset när jag skulle ha mina cellgifter. Slutade med att personal kom på plats.  Vi pratade igenom det och jag drog i stora drag om allt som hänt. Dock v...

Av cija - 8 december 2016 21:30


Träffa läkaren för några dagar sedan. Hjälper inte detta cellgift är det hejdå!      Jag är i för dåligt skick för att gå på nästa! Han räknar med 2 ggr av nästa sort så stryker jag med av biverkningarna för de är så starka i den! I den jag h...

Av cija - 30 november 2016 20:20


Kom till slut hem från sjukhuset. Asih kom samma dag och besökte mig. Berättade vad de kunde bistå med. Jag var lite misstänksam men nu har det gått en tid och jag har fått mer insikt i vad de kan göra för mig! Var pigg när jag kom hem. Kände mig j...

Av cija - 12 november 2016 19:59

Fick senaste cytostatikan förra tisdagen. Fick den intravenöst....dvs genom venporten. Dagen efter var jag konstig i kroppen, hade lite ontöverallt men jag reagerade inte direkt. 2 dagar senare hade jag 39,1 i temp. Åkte till akuten och det såg u...

Av cija - 5 november 2016 16:17

När jag och maken var på vår planerade resa i Spanien så passade min bror, hans fru och min ena son på att fylla år. Men nu kom vi hem lite tidigare än beräknat så sonen fyllde år någon dag senare. Men då hade vi redan bokat in kalas helgen efter...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14 15 16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards