Alla inlägg den 13 december 2015

Av cija - 13 december 2015 16:30

Var och fick se en dansuppvisning på kulturhuset i Hässleholm.
Det var kul att se hur alla dansare engagerade sig!  
Det var också en enorm blandning på både dans-stilar och åldern på dansarna. Inget blev långtråkigt utan det var fullt ös från början till slut!  

Vi fick se Broadway/Power jazz, Street kidz, balett, hip-hop, Urban hiphop, stepp, musical o feminine fusion...osv...säkert missat skriva någon dansform.
Men att vi gick dit var för att min son har börjat dansa...balett!   Jajamensan, balett!
Jag tänker som så "Kan Michael Persbrandt så kan min son"! Men jag måste medge att jag inte trodde på honom när han ringde och berättade att han skulle börja dansa balett.

Han började genom att en arbetskamrat drog med honom. Och det är inte helt fel med balett egentligen. Man får bättre hållning i kroppen!!
Här nedan följer lite bilder och text under dessa! Håll till godo   


 

Feminine Fusion


  Här var det Musical kidz

 

Zombies men jag minns inte vad dansstilen hette  


 

Balett....och nej, HÄR var inte min son med och dansade  


 
Stepp verkade vara kul.

 
Balett med flickor

 
Sötaste gruppen av dem alla....balett 4-6 år....så små och ändå så duktiga   
 
Flickor dansar street dance
 
Street kidz....lite äldre barn men sånt hålligång de hade.   

Och så kom då den där balett-gruppen vi kom för att se. Enda killen är sonen ....ja förutom ledaren då för han
är också en kille.


   
De är alla nybörjare.....

 
Dirty Dancing....pfft....släng sig i väggen! HÄR är lyftet alla numera pratar om. Vilket graciöst lyft, vilken spänst....
Det ingick i koreografin att han skulle lyfta henne ett par gånger i takt till musiken och det utfördes perfekt efter vad de lärt sig.   

2 föreställningar till fullsatt publik......och kul hade både dansare och publik.


#kulturhusetihässleholm
#rödasalongenikulturhuset
#balett
#dansföreställning



Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14 15 16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate

Besöksstatistik


Skapa flashcards