Alla inlägg den 22 december 2015

Av cija - 22 december 2015 21:56

Visserligen har jag Australien som mitt andra hem i mitt hjärta men jag ska tyvärr inte dit i år och inte heller nästa år. Detta pga cancern.

Men däremot ska vi få en utbytesstudent som är spikad att komma till oss.

Hon kommer nästa år redan i januari. Ska stanna till november.

Detta gör att hon inte kommer att vara med om en svensk jul så dagen efter hon har kommit så ska vi ha en liten extra julafton med lite julmat och så får hon ha en julklapp.


Verkar vara en pigg tjej och jag hoppas så att allt ska bli bra för både henne och oss när hon är här.

Man vet ju aldrig förrän man setts och hon har varit här en tid.
Men jag är glad att det är en från Australien denna gången. Men måste medge att jag verkligen inte ångrar de andra som kommit ifrån Tyskland, Thailand och Estland.
Och fortfarande har jag kontakt med dem allihop!   

Så nu hoppas jag att det ska bli bra med denna tjejen också.   



 


#utbytesstudent

#Australien


Av cija - 22 december 2015 21:23

Börjar morgonen med att åka in till vårdcentralen.
Var beredd på att det skulle tas ETT blodprov på mig i fingret för att kolla järnvärdet.

Så fel jag hade för det var 5 rör som skulle fyllas.   Jag var snabb och sa till om Butterfly-nålen. Tycker det är bättre att bli stucken av den så jag kan spara lite av det enda kärl jag har som man kan sticka vettigt i.


När jag sticker andra så tycker jag det oftare är lite enklare att sticka med just Butterfly-nålen. Men vissa patienter behöver man sticka med andra nålar såklart. Alla har ju inte identiska likadana kärl.


Gick sedan runt en runda på stan och köpte ett par söta öronhängen inne på Glitter som jag ska ha nu i jul.
Min bror, hans fru och deras barn kom hitom en runda. Trevligt att hinna se dem nåt innan jul  

 

      

Butterfly-nål.

 

 


 


De söta snögubbarna från Glitter


   

Julgran, tomtar, lyktor, julbockar och så julklappar.

 

 

#Glitter

#Örhängen

#snögubbar
#blodprov
#fuckcancer
   



Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14 15 16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards