Direktlänk till inlägg 30 december 2015

FÖTTERNA HÖGA PÅ CANNABIS???? :O

Av cija - 30 december 2015 14:23

Nu har jag shoppat en kräm på Body Shop.

Det är för mina fötter som är vansinnigt torra och riviga som de blir när de är torra.


Sökte en bra kräm och var inne i denna butiken, fick ett prov i en miniburk som de gav mig och som jag nu hade testat att ta varje kväll ett par veckor.

 

Faktiskt blev det över förväntan. Fötterna är nu mycket mjukare, krämen är tjock och eftersom jag är extremt torr så lägger sig inte krämen som en hinna utan den gör gott för mina fötter.

Vet att jag är så här torr i huden för medicinerna jag äter p.g.a cancern jag fick.


Köpte burken som heter Hemp Foot Protector när jag var i affären igen.

Kostade 130 kr. Men det får den ju vara värd. Märkte ju på den lilla skvätten jag fick med mig att det är en dryg kräm.  


Men ni som tänker ni ska ha en kräm som luktar gott ska inte välja denna. När jag först luktade på den så tänkte jag "gammalt hö???"  
Dock sitter inte den lukten i så mycket när du väl smort ut den men när man luktar på krämen så far tankarna på gammalt hö fram med full fart!


Kom hem och nyfiken som jag är så måste jag kolla ingredienserna så jag kikade in på deras sida och började läsa.....

Tvärnit när jag läste ordet Cannabis!!! Kunde inte läsa mer....såg bara ordet c-a-n-n-a-b-i-s.

CANNABIS???!! Varför hade jag inte kollat detta innan.

Sonens kommentar var "men mamma, du ser väl bladen på burkens lock"

Bladen??? På burken?? Jo nu såg jag plantan. VAD är det jag har köpt egentligen????

Ska mina fötter gå runt insmetade med cannabis tänkte jag?! Blir fötterna höga då tro?????  
Vet att det har varit mycket snack om att viss cannabis ska vara läkande men nu gällde det mina fötter.


När jag hämtat mig från ordet Cannabis läste jag vidare....Cannabis Sativa Seed Oil....aha, inte cannabis på det viset som jag tänkte först!

Det kändes betydligt lugnare när jag läst på om hampafröolja. Jag kommer inte att bli drogad och mina fötter kommer inte att drogas heller.   


 


#cannabis

#fuckcancer

#CannabisSativaSeedOil

#slutmedtorrafötter




 
 
Ingen bild

Ullis

30 december 2015 15:05

Har också köpt den och den är jättebra och snäll vid narighet och sprickor i fötterna.
Smörjer in fötterna varje kväll men den. :)

 
Tezz på Endeavour

Tezz på Endeavour

30 december 2015 18:49

Oj då, hade också reagerat över innehållet ;-)
Jag är också en torris, i huden, på vintern, så här gäller det att använda bra krämer. kanske något att testa.
Gott Nytt År fina du!
Kram

http://www.sailaway.bloggplatsen.se

cija

30 december 2015 19:25

Rekommenderar den helt klart. Hört från flera olika håll nu att den är bra och finns även som handkräm (visste jag dock inte).

Gott nytt år!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av cija - 9 december 2016 09:00

Att avhysa någon är inte så kul men i detta fall är det tyvärr ett måste. Fick ett bryt på sjukhuset när jag skulle ha mina cellgifter. Slutade med att personal kom på plats.  Vi pratade igenom det och jag drog i stora drag om allt som hänt. Dock v...

Av cija - 8 december 2016 21:30


Träffa läkaren för några dagar sedan. Hjälper inte detta cellgift är det hejdå!      Jag är i för dåligt skick för att gå på nästa! Han räknar med 2 ggr av nästa sort så stryker jag med av biverkningarna för de är så starka i den! I den jag h...

Av cija - 30 november 2016 20:20


Kom till slut hem från sjukhuset. Asih kom samma dag och besökte mig. Berättade vad de kunde bistå med. Jag var lite misstänksam men nu har det gått en tid och jag har fått mer insikt i vad de kan göra för mig! Var pigg när jag kom hem. Kände mig j...

Av cija - 12 november 2016 19:59

Fick senaste cytostatikan förra tisdagen. Fick den intravenöst....dvs genom venporten. Dagen efter var jag konstig i kroppen, hade lite ontöverallt men jag reagerade inte direkt. 2 dagar senare hade jag 39,1 i temp. Åkte till akuten och det såg u...

Av cija - 5 november 2016 16:17

När jag och maken var på vår planerade resa i Spanien så passade min bror, hans fru och min ena son på att fylla år. Men nu kom vi hem lite tidigare än beräknat så sonen fyllde år någon dag senare. Men då hade vi redan bokat in kalas helgen efter...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14 15 16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards