Alla inlägg den 3 januari 2016

Av cija - 3 januari 2016 20:31

Idag har det verkligen varit en lat dag. Lataste dagen på hela detta året  


Fast lite har jag hunnit. Satte och kollade på film-serien "Gåsmamman" på datorn. Den var bra så jag kollade igenom alla avsnitten.

 

Har även hunnit att röja ut ur städskrubben. Oj vad många gamla batterier jag hade där, vissa hade t.o.m gått sönder. Inte så bra!
Men nu är det fräsch där också. Bara översta hyllan kvar men den får vänta.
Passade på att impregnera skor/kängor och maken gick runt och klagade att det luktade. Stod dock ute när jag sprayade men såklart satt ju lukten kvar när jag tog in kängorna.  


Plockat undan lite av julgrejorna idag men bara lite. Ska ha kvar det mesta nu tills vår utbytesstudent har anlänt så hon får lite svensk jul! Hon anländer till Danmark 6 januari och kommer till oss den 9 januari. Vi ska ha en liten svensk julafton med lite julmat så hon får prova detta.

Hon har fått information att hon får visa sitt pass någongång extra nu när ID-kontrollerna införs.
Men för henne är det naturligt att visa pass när man ska in i ett annat land så hon tyckte inte det alls var något konstigt med det.  
Och för min egen del....jag funderar på att åka fram och tillbaka till Danmark bara för att få visa mitt pass   
På det passfotot har jag peruken på mig. Var egentligen helt hårlös när bilden togs men jag ville på inga villkor ha ett foto där jag var flintskallig av cellgifterna.

Har röjt och gjort i ordning hennes blivande rum också idag.
Nu när jag tänker efter så var det nog inte en sån  lat dag som jag tyckte det var


Imorgon är det läkarbesök, jobb, ringa Skånetrafiken och anmäla en chaufför som vägrar tala med mig för att jag var kvinna!
Ska berätta mer när jag vet svaret från Skånetrafiken och Taxi Kurir.
På eftermiddagen ska jag på "prova-på" vad gäller yoga. Snart drar ju yogan igång igen. Ska bli skönt!


 

 

#Taxikurir

#Skånetrafiken
#UtbytesstudentfrånAustralien
#fuckcancer

#bröstcancer



Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards