Alla inlägg den 5 januari 2016

Av cija - 5 januari 2016 17:06

Nu är vår blivande utbytesstudent snart på väg mot Sverige från Australien (hemlandet i mitt hjärta).
Jag är nog lika nervös som hennes mamma för tjejen ska åka helt själv hela denna väg. Byta i Dubai och komma till Danmark. Där ska det vara ett litet ankomstläger och sen bär det iväg över sundet.


Att hon får visa pass igen och få sitt pass fotograferat är inget som bekommer henne. Det görs ju så i Australien.
Varje gång jag varit där har passen fotograferats, visum kontrollerats osv osv.

Är absolut inget att gnälla om!   


Just nu har hon anlänt till Melbourne och ska flyga därifrån.

Vi ska ta det lugnt de första dagarna.....eller ja, rätt så lugnt.  

Planerna ligger som så att vi ska ha en svensk försenad julafton. Detta för att hon kommer att åka hem innan julen 2016 infinner sig och jag vill gärna att hon ska få se lite av den svenska julen.  

Så jag har försökt låta bli att plocka ner julpynt för att det ska få vara kvar tills hon kommit.

Så det blir julbord, julklapp och så får vi kanske se någon form av film med Kalle Anka.

Samtidigt så kommer hon att få träffa alla sina värdbrödrar samtidigt.


Om vädret tillåter så blir det att vi ska ta oss till Måkläppen ihop med andra utbytesstudenter. Så jag hoppas att vädret blir bra. Visserligen kommer inte jag att gå med hela rundan p.g.a mina fötter men jag vill gärna att vår student ska få uppleva rundan.

Och så har vi bokat in oss på Åhus Gästgiveri. Där ska vi vara över en natt, äta god mat, promenera och visa lite av Åhus för henne. Vem vet?! Hon kanske t.o.m vågar ta ett vinterbad!?
Jag och maken har varit på detta gästgiveri innan så vi vet att där är fint.

 

Biblioteket i Åhus


 

Ett av rummen i Åhus

Restaurangen på Åhus Gästgiveri


 

Foto: Gunnar Ekberg

Skylten vid Måkläppen



   

Foto © sydpol.com


Flygfoto över Måkläppen



#Måkläppen

#ÅhusGästgiveri

#Gourmetmat

#sälsafari






Av cija - 5 januari 2016 16:52

Så har jag varit på läkarbesök igår innan jag gick till jobbet som är i samma område.


Bestämdes att jag fortsätter med läkemedlet Waran några månader till och sedan trappas det ut.

När man äter Waran så bär man även ett halsband runt halsen.


Detta för att sjukvården ska veta att man äter detta om man kommer in och är skadad. Medlet minskar blodets levringsförmåga. Detta leder i sin tur att inga blodproppar ska få för sig att anlända i kroppen eller i knoppen.


 


#waran

#halsband
  

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate

Besöksstatistik


Skapa flashcards