Direktlänk till inlägg 6 januari 2016

ANMÄLT TILL SKÅNTRAFIKEN

Av cija - 6 januari 2016 13:32

Ibland behöver man tänka genom saker innan man kastar sig på telefonen och annmäler någon incident. Men denna gången valde jag att ringa efter tänkt igenom chaufförens beteende och jag vill försöka få andra att slippa bli bemötta på detta vis i framtiden.

Jag åkte med sjukresor för ett tag sedan då jag skulle till en vårdcentral.

Taxin kom ca 10 minuter försent och i baksätet satt ytterligare en kund.
Satte mig i bilens framsäte, hälsade på mannen i baksätet och frågade var han skulle. Man är ju lite nyfiken  
Jag sa var jag skulle varvid han påpekade att det är nog precis att jag hinner dit i tid.
Jag frågade chauffören:
"Ska du hämta upp någon mer efter du har lämnat av mannen i baksätet?"
Inget svar! Jag tänkte att han inte hört mig eller inte förstod svenska så bra så jag upprepade vad jag sa, var vänd mot honom och upprepade tydligt frågan igen!
Inget svar!
Han verkade ju inte vara SÅ dålig på svenska så det skulle behöva gå ut över hans hörsel. 
Så jag frågade en tredje gång, ännu tydligare och långsammare.
Inget svar!
Då mumlar jag för mig själv att jag måste tydligen ringa Skånetrafiken för att få svar på min fråga så jag
vet om jag kommer att komma i tid till Vårdcentralen.
DÅ svarar han och säger "Du prata fort"!!
När jag mummla för mig själv...DÅ passade det att höra!!
Och så la han till hur hemska Skånetrafiken var och en massa jämmer om hans arbetsgivare. detta var jag inte intresserad av att höra när han inte ens kunde svara på en rak fråga vad gällde resan.
Jag talade om för honom att det var något han fick ta med sin chef.
(Ärligt så hade jag hellre haft en jobbig chef än cancer men det sa jag inte till honom)

Jag passade på att fråga igen nu när han hade öppnat munnen och pratat. Jag talade så långsamt så det kändes löjligt!
Inget svar!
Till slut vände jag mig till mannen i baksätet och fråga honom om han tyckte jag pratade fort varvid han ruskade på huvudet och skrattade lite.
Jag förstår att han skrattade för själv började jag undra om det var dolda kameran i bilen!
Men jag frågade då om HAN kanske kunde fråga chauffören!
Och detta gjorde han och DÅ svarade chauffören!  


Jag började undra om Taxi Kurir har anställt "Chauffören som hatar kvinnor"!!
På vägen till Vårdcentralen efter mannen i baksätet var lämnad så sa chauffören inget på hela vägen.
Han körde över på fel vägbana ett par gånger. Snacka om att jag blev rädd.
Jag ringde maken så jag hade honom i telefonen hela tiden och sa var taxin befann sig.
Jag passade på att fråga samma fråga till chauffören igen....så maken också hörde det!
Inget svar. Jag är ju kvinna eller vad nu problemet var för honom!

Och oavsett orsak till att han vägrade svara så skötte han verkligen inte sitt jobb!
Oproffsig, oförskämd och borde överhuvudtaget inte köra kunder inom sjukresor!

Eftersom alla taxichaufförer har ett ID-kort som SKA visas och vara framme synligt i taxibilen så fotograferade jag detta vilket han också såg att jag gjorde.

 
(Som chaufför är man offentlig och inte hemlig. Han sätt är anmält. Men jag väljer ändå att dölja vissa bokstäver i namnet. Vill du ha hela namnet går det bra att kontakta mig.)
  
Jag har haft samtal med Skånetrafiken ang detta.
De skulle i sin tur ta det med Taxi Kurir. Om det gjorts eller görs vet jag inte.
Jag talade även om att jag tog foto på hans leg och inte kommer att vara tyst om detta.
Hon fick hålla med om att det var ett väldigt oförskämt beteende....för oavsett om jag är man eller kvinna så SKA chaufförerna ALLTID svara på de frågor som berör resan!!!!!



#Skånetrafiken

#taxikurir
#FUCKCANCER
#Bröstcancer

 
 
Ingen bild

Hannisen

6 januari 2016 14:49

Som chaffis är man verkligen inte hemlig. Du hade inte behövt dölja en enda bokstav men jag ger dig ändå heder för att du gjort det.
Visar din egen goda karaktär trots hans oförskämdhet!!
Han skjutsar personer som är och har varit väldigt sjuka, en del kanske inte ens kan svara för sig och så beter han sig såhär.
Han borde skämmas!!!!

cija

6 januari 2016 15:54

Tack :)
Och jo han borde skämmas! :(

 
Ingen bild

Ulrika

6 januari 2016 15:26

Vilken knöl! Så beter man sig inte. Är inga robotar han skjutsar men det kanske han inte vill inse! Tänk om det var en äldre person som talade jättetyst och hörde illa, tänk så illa hen kunde farit av sånt beteende på en chaufför!!! De osm åker sjukresor är dessutom sjuka för hade de varit friska hade de inte behövt resorna.
Bra at du uppmärksammade det genom att anmäla händelsen.
Kram och hopas du slipper den chauffören mer. Kram

 
Ingen bild

mia

6 januari 2016 16:01

wtf!???!!
oavsett om han gilla dig eller inte så e de hans förbannade skyldighet att svara på resefrågor å bete sig vettigt. bättre han söker ett annat jobb där inga människor är inblandade. han gillar ju inte sin arbetsgivare heller tydligen så då kan han slå 2 flugor i en smäll.
men du kunne gett ut hela namnet å siffrorna.kram <3 <3

cija

6 januari 2016 16:28

Ja han passar inte inom serviceyrket om man säger så :O
Glöm inte andas ;)
Kram

 
Ingen bild

Bibbi med familj

6 januari 2016 16:22

Bra att du valde att anmäla! Är som någon här skrev att det är hans skyldighet att sköta sitt jobb. Och att bete sig såhär mot personer som dessutom är sjuka är ännu värre. Blir nästan nedvärderande! Kram och jag hoppas att du snart ska slippa alla sjukresor! Kram

 
Ingen bild

Anna

6 januari 2016 19:54

Det var en jäkla korkad person,stackars människor som råkar ut för en sådan oempatisk person när man behöver omtanke när man har det svårt och är sjuk! Bra att du anmälde.
Kram!

cija

6 januari 2016 21:58

Jo jag anmälde för att jag hoppas att inte fler ska råka illa ut vad gäller honom!
Sen vet jag inte om Skånetrafiken verkligen för det vidare men jag har gjort vad jag kunnat iallafall.
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av cija - 9 december 2016 09:00

Att avhysa någon är inte så kul men i detta fall är det tyvärr ett måste. Fick ett bryt på sjukhuset när jag skulle ha mina cellgifter. Slutade med att personal kom på plats.  Vi pratade igenom det och jag drog i stora drag om allt som hänt. Dock v...

Av cija - 8 december 2016 21:30


Träffa läkaren för några dagar sedan. Hjälper inte detta cellgift är det hejdå!      Jag är i för dåligt skick för att gå på nästa! Han räknar med 2 ggr av nästa sort så stryker jag med av biverkningarna för de är så starka i den! I den jag h...

Av cija - 30 november 2016 20:20


Kom till slut hem från sjukhuset. Asih kom samma dag och besökte mig. Berättade vad de kunde bistå med. Jag var lite misstänksam men nu har det gått en tid och jag har fått mer insikt i vad de kan göra för mig! Var pigg när jag kom hem. Kände mig j...

Av cija - 12 november 2016 19:59

Fick senaste cytostatikan förra tisdagen. Fick den intravenöst....dvs genom venporten. Dagen efter var jag konstig i kroppen, hade lite ontöverallt men jag reagerade inte direkt. 2 dagar senare hade jag 39,1 i temp. Åkte till akuten och det såg u...

Av cija - 5 november 2016 16:17

När jag och maken var på vår planerade resa i Spanien så passade min bror, hans fru och min ena son på att fylla år. Men nu kom vi hem lite tidigare än beräknat så sonen fyllde år någon dag senare. Men då hade vi redan bokat in kalas helgen efter...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards