Direktlänk till inlägg 7 januari 2016

SIMMADE LÅNGT MED MAKE SOM NJÖT

Av cija - 7 januari 2016 21:06

Skulle fikat idag med en väninna men hon blev sjuk.

Så jag hade inget för mig. Tänkte att jag kan ju ta mig iväg och simma i badhuset. Behöver träning med lymfarmen sedan bröstcancern.
Sms:ade en tjej som ofta säger hon ska följa med och simma men hon svarade inte på sms:et.
(Det brukar hon visserligen ytterst sällan göra när jag smsar henne men när hon  är med mig så bara måååååste hon svara på allas sms och mail med en gång...synd hon aldrig känner så när det gäller mig men det är inget jag kan göra något åt).
Jag tänkte att jag sitter inte och väntar på att hon ska behaga svara och så sa maken att han kunde följa med.
Ja varför inte!?

Jag simmade 1000 meter!!! ETTUSEN METER!!! Det är väldigt mycket för att vara jag sedan cancern härjade i mig!
Jag fick ta många pauser, nacken blev stel så jag fick prova på lite ryggsim också och inte bara bröstsim!

Men vad gör det??? Jag har iallfall simmat 1000 meter!!

Vad gjorde då maken?
Jo, han simmade 200 meter och då blev han uttråkad. Han rusade upp till bubbelpoolen och bastun istället. 
Där satt han medans jag simmade vidare.
Men vad gör det? Huvudsaken är att vi båda blev nöjda.

Jag varken badade bubbelpool för sist så blev jag så yr efteråt. Och basta vågar jag inte....tänk om min subkutana venport smälter i värmen?!


Sen var det hem igen i sakta mak för det hade kommit en del snö. Inte så att man behövde skotta men det var pudersnö med isbana under. Sån där lurig halka   

Rätt nöjd med min bedrift idag!


 


#simmat
#1000meter

#fuckcancer

#subcutanvenportibastu

 
 
Ingen bild

Mia

7 januari 2016 22:09

Hoppas din vän kryar på sig så ni kan fika snart!
de e alltid trist när man upptäcker att man inte betyder nåt för en person som man trott man betytt nåt för så ja hade själv blivit besviken om de vatt ja.
Maken verkar glad att han fått basta hahaha

 
Gröngöling2

Gröngöling2

8 januari 2016 10:33

Fantastiskt kul att det gick bra att simma så långt, grattis! Förstår hur härligt det måste kännas. Jag har en massa blödningsproblem (kanske pga hormontabletterna, vet inte) och har inte simmat på badhus på över ett år. När det hela så småningom slutar så vill jag simma igen, det är så skönt.

Jag förstår att det känns sårande och som att du inte är så viktig när din kompis gör så. Ändå bra att du inte bara gick och var ledsen utan gjorde något roligt ändå!!
Kram

http://grongoling2.bloggplatsen.se

cija

8 januari 2016 16:58

Ja jag är jättemallig fortfarande över alla dessa meter :D
Men blir fundersam....man ska väl inte ha de problemen av hormontabletterna efter bc? Har du fått det kollat?? :O

Jo man blev nog väldigt överflödig i den vänskapen om man säger så :O
Men säger man något så är det absolut inte så utan det är en massa konstiga ursäkter istället. Det tog väl lite hårdare för att man trodde man var bättre vänner än bara ytliga vänner:O
Men deppar gör jag inte, man försöker istället hitta glädjande saker i livet. Kram

 
Gröngöling2

Gröngöling2

8 januari 2016 20:02

Det kanske inte alls är därför som jag har fått den här hormonella obalansen som jag har nu. Det blir inte vanlig mens utan det bara blöder utan att sluta, utan mensvärk. Jag har brist på ett hormon då och kan ta korta kurer med det, fast jag egentligen inte ska eftersom tumören var känslig för både östrogen och progesteron. Men gynekologen säger att det går bra i korta doser så då gör jag det. Ja det var en lång förklaring. Detta kan nog vem som helst få, kanske inte alls beror på de där tabletterna jag ätit i många år... hoppas du slipper, det gör du säkert!

http://grongoling2.bloggplatsen.se

cija

8 januari 2016 23:24

Jag äter Tamoxifen och ska om några månader över till Letrozol.
Skulle jag blöda av T så är det gyn som gäller snarast!
Samma med min tumör. Den var 90% östrogenberoende och 70% progesteronberoende och även her2+.
Och 6 metastaser.
Jag håller tummarna för dig att allt e ofarligt!
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av cija - 9 december 2016 09:00

Att avhysa någon är inte så kul men i detta fall är det tyvärr ett måste. Fick ett bryt på sjukhuset när jag skulle ha mina cellgifter. Slutade med att personal kom på plats.  Vi pratade igenom det och jag drog i stora drag om allt som hänt. Dock v...

Av cija - 8 december 2016 21:30


Träffa läkaren för några dagar sedan. Hjälper inte detta cellgift är det hejdå!      Jag är i för dåligt skick för att gå på nästa! Han räknar med 2 ggr av nästa sort så stryker jag med av biverkningarna för de är så starka i den! I den jag h...

Av cija - 30 november 2016 20:20


Kom till slut hem från sjukhuset. Asih kom samma dag och besökte mig. Berättade vad de kunde bistå med. Jag var lite misstänksam men nu har det gått en tid och jag har fått mer insikt i vad de kan göra för mig! Var pigg när jag kom hem. Kände mig j...

Av cija - 12 november 2016 19:59

Fick senaste cytostatikan förra tisdagen. Fick den intravenöst....dvs genom venporten. Dagen efter var jag konstig i kroppen, hade lite ontöverallt men jag reagerade inte direkt. 2 dagar senare hade jag 39,1 i temp. Åkte till akuten och det såg u...

Av cija - 5 november 2016 16:17

När jag och maken var på vår planerade resa i Spanien så passade min bror, hans fru och min ena son på att fylla år. Men nu kom vi hem lite tidigare än beräknat så sonen fyllde år någon dag senare. Men då hade vi redan bokat in kalas helgen efter...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards