Alla inlägg den 17 januari 2016

Av cija - 17 januari 2016 17:37

Underbart väder idag och mitt i all sorg efter min väninna så kändes det ändå bra att gå ut så vi beslöt oss för att ta oss till sjön med fika och såklart varma kläder på oss.
Isen har blivit jättetjock på sjön så det var mycket folk som pilkade/pimplade, åkte skridskor, åkte skidor, vandrade, rullade i snön, grillade, fikade m.m

Gav mig inte på att åka skridskor eftersom min balans inte är helt bra ännu.
Men att traska på isen gick jättebra, var inte så halt som jag trodde det skulle vara. Gick från stranden ut till en liten ö. Rundade den och så tillbaka igen. Lagom promenad för mig och även för maken.


Sen satte vi oss på liggunderlaget i snön, tog en fika som bestod av varm chokladmjölk och muffins med blåbär.  

Att jag får uppleva detta är helt underbart. Himlen alldeles blå och luften så frisk! Jag njöt av varje minut.
Passade även på att träffa ett par kompisars lille helmysige gosse när jag ändå var på isen.  


 

Fick äran att bära en gosse med en snöboll!

 

Utsikt från stranden och ut. Gick ut till den lilla ön man kan se på bilden.


 

 

Gott med varm choklad och muffins.


#Finjasjön
#Varmchoklad
#Ispåsjön




Av cija - 17 januari 2016 16:55

Köpte en liten sak till mig och en liten sak till maken häromdagen.

Jag tänkte han skulle ha lite extra tilltugg i sin musli och så kunde jag äta chokladen.  


Chokladen var god och det räckte med att ta nån bit....inte en hel chokladkaka som man kan äta när det gäller Marabou-choklad.
Maken gillade sitt extra tilltugg.

 


#Hampafrön
#Hampachoklad

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards