Alla inlägg den 22 januari 2016

Av cija - 22 januari 2016 14:05

Förra året (känns längesedan nu) så sattes ett projekt igång av en kvinna vid namn Carolina. Hon innehar även Kvinnligt Under som ligger i Åkarp.


Carolina sökte bröstdrabbade kvinnor till en kalender där alla intäkter skulle gå direkt till bröstcancerforskning som sker av Stina Oredsson och hennes team vid Lunds Universitet.


Alla har ställt upp utan att ta betalt. Sminköser, frisör, fotograf, tryckeri osv.

Det har även varit en modevisning för ett tag sedan där intäkterna också gick till bröstcancerforskningen.  

Jag är februari så snart är det min tur att synas på alla kalendrar som vi har sålt!  

Kan erkänna att jag är så stolt över att fått vara med om detta! Att bli fotograferad, stylad, sminkad och friserad var jättekul. Men jag fick också uppleva enormt engagemang hos alla inblandade och vi har alla kämpat för att sälja så många kalendrar som möjligt.

Inga mellanhänder fick några pengar, inga fallskärmar delades ut utan allt gick helt och hållet till det som det skulle! Bara det kändes underbart.  

Igår överlämnades checken till Stina Oredsson, vi minglade och sedan var vi och åt på restaurang Amore i Lund.

Jag åt fisksoppa som var god men trots det varsoppa lyckades jag sätta i halsen.  Redde upp det själv men att ha en bit bläckfisk upphostad ända upp i näsan var ju inte det roligaste den kvällen. Men jag glömde bort att jag numera sätter lätt i halsen.

Men kvällen var helt underbar!



 

Kalenderns första sida......


 

Här är checken   


Här är kalenderkvinnorna på väg att lämna över checken.


    
Checken överlämnas



   

Lite mingel-gott


På restaurang i väntan på mat


   

Soppan var god trots jag satte en bit i halsen.



#Kvinnligtunderiåkarp

#FuckBröstcancerKalender

#FUCKCANCER

#Bröstcancer

#samlatinpengartillforskning




Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards