Alla inlägg den 31 januari 2016

Av cija - 31 januari 2016 18:06

Jag har då verkligen inga gröna fingrar som det kallas. Jag har hyffsad hand om krukväxter sålänge det inte är den sorten som blommar.

Blommar de så dör de rätt fort hemma hos mig har jag märkt!

Om man nu inte räknar med julkaktusen för den blommor titt som tätt.  


Plötsligt har folk börjat ge mig orkideer. Dessa verkar vara jättepoppis att ge folk när de är sjuka tydligen för jag fick flera under min behandling av cancern.

Några dog efter de hade blommat men sen tänkte jag att varför kan inte jag få dem att blomma igen.


Så nu gav jag mig inte. 4 stycken orkideer i fönsterkarmen. Pyssla om dem så gott jag kunde och en dag så såg jag en stängel som inte såg ut som roten. Jippie, tänkte jag och skulle vara snäll och fästa upp den......PANG.....där brast den!!!!  

Men några dagar senare såg jag en på en av de andra orkideerna. Denna gången var jag super-varlig.  Fäste den fint på den där pinnen som redan fanns i krukan.
Och så bildades det knoppar. Jaja, tänkte jag! De ramlar snart ner antagligen.

Men de blev större och NU så har jag fått se den allra första orkideen blomma om hemma hos mig!
Så till slut lyckades jag och nu väntar jag på att det ska komma fler skott som kan bli blommor.


    

 



#orkidee

#orkideer

#blomma

#fuckcancer


Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards