Direktlänk till inlägg 1 februari 2016

HOPPSASTEG

Av cija - 1 februari 2016 19:11

Fick totalt fnatt i benen igårkväll!  

De kliade och det liksom kröp i dem. Som om jag hade massa myror i benen, tunga myror.
Beslöt mig för att dra med maken ut på en liten kvällspromenad.

När vi gått några meter så var det som om jag bara måste få röra benen mer. Som om de sov och jag skulle behöva väcka dem.
Sagt och gjort!

Jag kom med en genial idé!
Jag skulle träna lite hoppsasteg. Jag fick inte rätt på någon koordination alls så maken fick först hoppa sina hoppsasteg så kunde jag göra likadant.
Fast det blev nog inte så likadant för maken började skratta åt mig och jag hade fullt sjå med balansen och viftade med armarna samtidigt som jag skulle göra de där hoppsastegen!

Tur ingen mer än maken såg mig för det räckte minsann med hans skratt under hela promenaden!

 

Och tur att det var mörkt för annars hade jag inte kunnat visa mig ute fler gånger i det här området.


Jag testade att småjogga i sakta mak. Det gick bra en bit men sen tog orken slut så jag fick lunka igen.


Då kom jag på en ännu mer genial idé om hur man kan röra benen. Träning är ju dessutom bra menade jag och så satte jag maken till att småspringa i sidled.

Så skulle jag göra likadant efter honom. Jag fick inte rätt på någonting med benen.
Det var absolut noll koordination vad gällde den rörelsen!   Inte ett steg blev rätt men jag höll på att sparka ner mig själv när jag försökte!
Kunde därmed väldigt fort konstatera att den sortens rörelse var förenat med livsfara för min del.  


Men nu har jag testat och det är bara att träna mera så kommer jag en dag att klara alla de där rörelserna igen.   

 

För dig som inte vet vad hoppsasteg är för något så lägger jag in en länk här som går till Youtube där du kan se vad det är  
Hoppsasteg (tryck på ordet så kan du få se)

 

 

#hoppsasteg

#småjogging

 
 
Ingen bild

Ulrika

1 februari 2016 19:39

Det är självklart alltid bra att träna men glöm inte att ta lite i taget:) Hoppsasteg är riktigt kul att använda sig av! :) kram

cija

1 februari 2016 19:45

Jo ibland vill jag mer än vad kroppen orkar men det är väl det som kallas att man testar ;)

 
Gröngöling2

Gröngöling2

1 februari 2016 20:43

:D Det SER ju lätt ut när han på filmen skuttar fram. Tycker det var jättebra att du provade (och att din man var med ifall du skulle störtdyka). Det blir säkert bättre efter hand som du försöker.
Jag älskar att röra på mig också. I huvudet är jag en riktig sprallis. Men i verkligheten sitter jag mest hela dagarna. Hm.
Kram och ta det lugnt i blåsten <3

http://grongoling2.bloggplatsen.se

cija

1 februari 2016 21:05

Ja visst ser det superlätt ut....han bara liksom skuttar fram. Så gör min make med. När jag kommer skuttande så liknar det inte det som är på filmen. Men en dag så......:)
Du kanske med ska ut och göra hoppsasteg....fast kanske det är bättre med promenader egentligen. De är inte så vanskliga? :)
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av cija - 9 december 2016 09:00

Att avhysa någon är inte så kul men i detta fall är det tyvärr ett måste. Fick ett bryt på sjukhuset när jag skulle ha mina cellgifter. Slutade med att personal kom på plats.  Vi pratade igenom det och jag drog i stora drag om allt som hänt. Dock v...

Av cija - 8 december 2016 21:30


Träffa läkaren för några dagar sedan. Hjälper inte detta cellgift är det hejdå!      Jag är i för dåligt skick för att gå på nästa! Han räknar med 2 ggr av nästa sort så stryker jag med av biverkningarna för de är så starka i den! I den jag h...

Av cija - 30 november 2016 20:20


Kom till slut hem från sjukhuset. Asih kom samma dag och besökte mig. Berättade vad de kunde bistå med. Jag var lite misstänksam men nu har det gått en tid och jag har fått mer insikt i vad de kan göra för mig! Var pigg när jag kom hem. Kände mig j...

Av cija - 12 november 2016 19:59

Fick senaste cytostatikan förra tisdagen. Fick den intravenöst....dvs genom venporten. Dagen efter var jag konstig i kroppen, hade lite ontöverallt men jag reagerade inte direkt. 2 dagar senare hade jag 39,1 i temp. Åkte till akuten och det såg u...

Av cija - 5 november 2016 16:17

När jag och maken var på vår planerade resa i Spanien så passade min bror, hans fru och min ena son på att fylla år. Men nu kom vi hem lite tidigare än beräknat så sonen fyllde år någon dag senare. Men då hade vi redan bokat in kalas helgen efter...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15
16 17 18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards