Alla inlägg den 6 februari 2016

Av cija - 6 februari 2016 18:08

Var hemma hos en familj vi lärt känna via organisationen YFU.

Då familjen både har en utbytesstudent och där mannen även är områdesrepresentant precis som jag så tog vi en träff och gick igenom lite papper efter MYO-mötet i Ronneby.


Familjen har många hundar. Men den ena är speciellt cool. Han ser ut som en blandning av ett rådjur och en fladdermus!  

Men på något vis är det just det som gör att jag gillade honom lite sådär extra. En annan hund var väldigt pussig....haha....det är dessvärre inte jag!
Det var ytterligare 2 mindre hundar och jag blev snabbt brädad av den ena för maken föll för henne!  

Familjen har en utbytesstudent som är väldigt trevlig, pigg och glad!!  
Jag måste medge att jag har försökt "kidnappa" henne med jämna mellanrum


 

Här är den coola "blandrasen" (fast han är inte en blandras alls egentligen utan en hund med fin stamtavla)


Utbytesstudenten och familjens lilla dotter som var mer intresserad av kexet än fotografering


   

Denna hunden blev jag brädad av    

 

Noooooooooo.....jag vill inte bli pussad!



#nakenhund

#coolahunden


Av cija - 6 februari 2016 12:19

Hade en weekend ihop med maken på Åhus Gästis för ett tag sedan.


Trevlig personal och god mat. Det var förrätt, huvudrätt och efterrätt.
Vi hade det rum vi haft innan när vi varit där men denna gången var det väldigt kallt i rummet så vi fick in ett extra element.  


Var ute och gick en lång runda när vi var där, luften var underbar och allt var så stilla.


Från början var det meningen att vår dåvarande utbytesstudent och ena sonen med skulle följa med. Men studenten betedde sig så oerhört illa så vi kunde inte ta med henne.   

Så det var lugnast att vi åkte själva!
Och sonen blev  mest glad över att få träffa kompisar istället.  


 

Skål!   

 

Älskar efterrätter  



   

Efter en stabil frukost kunde man ta lite frukost-efterrätt!


Ute på en härlig promenad.


   

En kompass så vi hade koll på vart vi var   


#åhusgästis

#weekendmys


Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15
16 17 18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards