Alla inlägg den 8 februari 2016

Av cija - 8 februari 2016 18:45

Var inne på biblioteket idag  så passade jag på att låna lite böcker.

Valde 3 matböcker.


Äta efter årstider av Susanne Vibeorg och Pia Hammar

Naturens skafferi av Stephanie Donaldson

Det spanska lantköket av Pepita Aris


Ska bli intressant att kika och läsa i dem. Några bra recept kanske och det är ju alltid kul att testa nya maträtter.  
Eftersom vi har planer på att tillbringa mer och mer tid i Spanien så kan det vara lite kul att kika på spanska rätter.

Hinner jag inte läsa dem alla så hinner jag väl iallfall kika på bilder och kanske få inspiration.  


 


#matinspiration

#kokbok

Av cija - 8 februari 2016 17:57

Fick skjuts till jobbet idag. Har ju ingen bil att ragga runt med tack-vare de äckliga lössen i Kristianstad som förstörde den!  


Efter jobbet så traskade jag ner till stan, gick lite i butiker men hittade inget av intresse.
Postade brevet till onkogenetiska mottagningen. Det var mer information de behövde om släkten! Tar sin tid att få ihop det där släktträdet för att se om min cancer är ärftlig.


Väl på vårdcentralen så slutade det med att det skickas en remiss till sväljröntgen. Och för min höft så blir det en kortison-spruta till.

Att det ogärna ges när man har waran var för blödningsrisken är så mycket större. Men jag hade waran förra gången jag fick det och det blödde inget.
Men den läkaren som gav mig sprutan då....ja hon har slutat jobba där  


Så det blir en annan läkare som kommer att ge mig den.....och jag som är misstänksam mot alla som sticker en nål i mig! Nåja, det blir inte än för de hade inga tider.


Efter jag varit på vårdcentralen så gick jag till möte med BRO. Jag är medlem i Victoria-föreningen.

Fick gå lite tidigare så jag hann med bussen hem.
Nu blir det snart att hålla kväll  

 

Vill du stödja bröstcancerfonden?
Klicka då här:
http://www.bro.se/subpageB.asp?nodeid=72582

 

 



#Bröstcancer

#fuckcancer

#svalgproblem

#BRO

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15
16 17 18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate

Besöksstatistik


Skapa flashcards