Direktlänk till inlägg 12 februari 2016

ETT FILMTIPS!

Av cija - 12 februari 2016 22:17

Jag och maken tittade på en film igår.
Den heter:
The Lost Honour Of Christopher Jefferies


 

En film baserad på verklig händelse.
Man får verkligen en insikt i hur mycket makt media har!  


Media kan skada folk väldigt mycket med sina lögner och skriveri baserat på deras egna fantasier och påhitt!
Men folk går på det.....! Hur tokiga sakerna än är så verkar folk gilla att frossa i det.

Jag har inget emot media för det behövs verkligen!

Dock kan de ta och skippa det där "skitsnacket" och hålla sig till händelser och annat till vad det verkligen är och inte massa egna slutsatser och påhitt!
Men som man kan säga "Allting går att sälja med mördande reklam"  

 

#Filmtips

#TheLostHonourOfChristopherJefferies

 
 
Ingen bild

Pia

12 februari 2016 22:31

Ja, det är en bra film o väldigt sevärd! Bra val! :)

cija

12 februari 2016 22:39

Kul att du med sett den och tyckte att den var bra :)

 
Gröngöling2

Gröngöling2

14 februari 2016 00:49

Tack för tipset! Jag och maken gillar sånt nu efter att vi har sett Making a murderer (väldigt bra dokuserie på netflix om ett pågående rättsfall). Ska försöka hitta den filmen.
Hoppas du har en skön helg med mycket vila. Du kommer att fixa att gå upp i tid så småningom!
Och vilket fint foto på mobilskalet! (jag kommenterar allt här nu) Så härligt med sådana minnen. Och sol, det längtar man efter nu. Härligt med dina tre pojkar också!
Kram på dig <3

http://grongoling2.bloggplatsen.se

cija

14 februari 2016 13:10

Jag hoppas ni också gillar filmen.
Ska ta mig en titt på Making a murderer och se vad det är för något :)

Tack för komplimangen om skalet.

 
Ingen bild

Anette P

14 februari 2016 12:54

Tack för tipset! Såg den igår o den är bra! :)
Önskar dig en bra alla hjärtans dag <3

cija

14 februari 2016 13:06

Kul att du gillade den.:
Önskar dig också en trevlig alla hjärtans dag!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av cija - 9 december 2016 09:00

Att avhysa någon är inte så kul men i detta fall är det tyvärr ett måste. Fick ett bryt på sjukhuset när jag skulle ha mina cellgifter. Slutade med att personal kom på plats.  Vi pratade igenom det och jag drog i stora drag om allt som hänt. Dock v...

Av cija - 8 december 2016 21:30


Träffa läkaren för några dagar sedan. Hjälper inte detta cellgift är det hejdå!      Jag är i för dåligt skick för att gå på nästa! Han räknar med 2 ggr av nästa sort så stryker jag med av biverkningarna för de är så starka i den! I den jag h...

Av cija - 30 november 2016 20:20


Kom till slut hem från sjukhuset. Asih kom samma dag och besökte mig. Berättade vad de kunde bistå med. Jag var lite misstänksam men nu har det gått en tid och jag har fått mer insikt i vad de kan göra för mig! Var pigg när jag kom hem. Kände mig j...

Av cija - 12 november 2016 19:59

Fick senaste cytostatikan förra tisdagen. Fick den intravenöst....dvs genom venporten. Dagen efter var jag konstig i kroppen, hade lite ontöverallt men jag reagerade inte direkt. 2 dagar senare hade jag 39,1 i temp. Åkte till akuten och det såg u...

Av cija - 5 november 2016 16:17

När jag och maken var på vår planerade resa i Spanien så passade min bror, hans fru och min ena son på att fylla år. Men nu kom vi hem lite tidigare än beräknat så sonen fyllde år någon dag senare. Men då hade vi redan bokat in kalas helgen efter...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15
16 17 18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards