Alla inlägg den 16 februari 2016

Av cija - 16 februari 2016 13:10
Hade speldag i lördags. Var ett helt gäng här. Och det var vansinnigt kul med alla olika spel.
Vi hade många skratt och tokigheter.


När vi har speldagar så är det utan mobiler så dessa samlas ihop och läggs undan.
Jag tar dock fram min när det gäller att fotografera lite men annars är det tabu även för mig.
Rättvisa är bra  

Vi spelade Ligretto, Pictonary, UNO, Absolut överens och Cards against humanity.

"Ligretto" var ett roligt spel, gällde att vara grymt snabb för att kunna vinna.
"UNO" var jag inte med på mer än att jag tittade på   

"Absolut överens" var jag med på och där vann jag och tjejen jag spelade ihop med.
Vi var väldigt bra överens tydligen  
Pictonary där man ska rita och den andre ska gissa vad man ritar är inte det enklaste.
Detta blev ju många skratt av detta men vi förvandlades allihop till någon form av Picasso
så vi var duktiga till slut!!

"Cards against humanity" var jag inte med på. Spelet är på engelska och det kan jag.
Men där är också många slangord som jag inte känner till (är nog för gammal antar jag?!) så
det spelet hoppade jag över! Men det var kul att se hur alla fick ihop det.

Vi bjöd på korv med bröd och så massor av glass!
Det var inte tid att laga mat när vi ska spela så korv och bröd är det enklaste.
Och glass går ju alltid ner i magen....iallafall i min! 

 

Ligretto.....det är här man får vara snabb o man vill vinna!

   
Pictonary...alla kan bli som Picasso




   


#Pictonary
#Ligretto
#UNO
#Cardsagainsthumanity
#Spel
#Spelaärkul

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15
16 17 18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards