Alla inlägg den 20 februari 2016

Av cija - 20 februari 2016 14:10

I fredags var det dags att äntligen kunna få hämta hem min lilla bil.
Det var inbrott i den för ett tag sedan  men nu har hon blivit helad igen   

Och dessutom tvättad. Blänker och skiner så fint så nu vågar jag knappt köra henne med tanke på det slaskiga vädret som nu har anlänt!

Inbrottet kostade mig närmare 2000 kr. Onödiga pengar men ett måste för att kunna ha min bil kvar.
Hon fyller 20 år i år och jag är verkligen glad för henne. Får väl baka en tårta eller något  

Det var inga problem med försäkringsbolaget och det var jag tacksam över.

Rent krasst så vet jag att det är bara en tidsfråga tils rosten kommer på henne men fram tills dess vill jag ha henne hos mig. Hörde tydligt att det nog är hål på avgasröret....får ta och kolla upp det!

Har i veckan lånat en bok från en arbetskamrat.
"Varför gråter inte Emma?" heter boken och handlar om Arboga-morden på de 2 små barnen och mordförsöket på Emma Jangestig.
Ett boktips till er som gillar att läsa böcker.  

Igår skulle jag träffa en väninna på stan. Hon ville gå till Espressohouse.
Jaha, tänkte jag, det är ju där har de ju bara äckligt kaffe (jag ogillar ALLT kaffe oavsett
sort, ställe,, lukt och utseende) så där var ju inget för mig konstaterade jag efter mindre än 2 sekunder.
Jodo försäkrade hon mig om. De har te också. eftersom jag dricker te och hon gärna ville dit (hon gillar kaffe) så tänkte jag att då tar vi det stället.

Så jag hängde med dit och fick se att de har lite te med och så fick jag syn på en annan sak som de också har!!!!
Varm choklad!
Mina ögon förvandlades troligen till små hjärtan när jag valde varm choklad av belgisk choklad, marshmallows på toppen osv.
Det som däremot inte förvandlades till små hjärtan var min plånbok. Den grät av att bli ruinerad!!  
Nästan 50 riksdaler för en liten kopp varm choklad.  
Men ok, EN gång är ok men det kommer absolut inte att bli en vana!   

 

Verkligen en läsvärd bok.



  

Varm belgisk choklad på Espressohouse


   

Min älskade lille bil! Den blev fin efter tvätt och lackering.

 

 

#Espressohouse

#varförgråterinteemma

#Golf

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15
16 17 18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards