Direktlänk till inlägg 22 februari 2016

VINTERGÄCK OCH FOGAR

Av cija - 22 februari 2016 20:22

Åkte med maken in till mitt jobb då han sedan skulle vidare till sitt. Bra med skjuts ibland!  
Han "dumpade" mig utanför sjukhuset och så lufsade jag in dit.


Började med att ta PK-prov. PK-prov tas för att kolla koagulationen på mitt blod eftersom jag äter Waran.


Sen tog jag mig till jobbet och satte igång att jobba. Var en hel del att fixa med idag. Men det var bara positivt och det var inte så mycket så att det gick överstyr för mig utan perfekt lagom så hjärnan hann med.  


Enda kruxet är att jag blivit så väldigt yr. En sådan yrsel som bara slår på och försvinner lika fort igen. Men det gör att jag kan tappa balansen och den i sin tur är inte så bra sedan cellgifterna.

Men jag har något minne av att jag var yr när jag började arbetsträna upp till 25% så jag känner mig inte orolig över att det skulle vara något farligt.

Kommer säkert att lägga sig efter ett tag.


Har märkt att jag ibland tappar namn på folk (inte bara på jobbet) och även att jag inte längre kan folks telefonnummer vilket jag var jättebra på innan.  Vet att det beror på cellgifterna och den "chemobrain" jag fick av det.
Men det kommer att bli bättre.

Har redan själv märkt skillnad som att jag helt plötsligt bara kommer ihåg vissa telefonnummer i huvudet och när det händer blir jag faktiskt väldigt tacksam. Det visar för mig att det finns kvar och är bara borta tillfälligt.

Tog bussen hem, satt och lyssnade på musik under färden. Somnade när jag kom hem, skulle bara vila men vaknade 2 timmar senare. Hade inte rört mig en millimeter i sängen utan legat alldeles stilla så jag var tydligen rejält trött.


Upptäckte att en hel del av vintergäcken har kommit upp. Hoppas de inte tar skada av regn och mer kyla.

De är väldigt fina och lyser upp när de blommar. Har sådana en bit ut i gräsmattan med.  


Såg att det ramlat ner bitar av murbruk så jag började undersöka var det kom ifrån. En bra bit upp på väggen hade fogar släppt!  
Som om man inte har tillräckligt att göra på huset!!!
Sonen tog fram stegen och jag gick upp och tog ett kik. Tja, blir att laga det! Måste nog knacka väck en del först.

Men det får vänta till våren. Tror inte det är så bra att mura nu ifall det ska bli vinter en gång till i år.


Lagade Tikka Masala till middag och det var uppskattat här.


 

Vintergäck

 

Fogen som har släppt.....


 

Fler vintergäck. Och alla har inte kommit fram ännu.

 

 

#husfogar

#vintergäck

#tikkamasala

#arbetsträning

#chemobrain

#FUCKCANCER


 
 
Ingen bild

Malin Svensson

22 februari 2016 21:15

Så fina vintergäck, det syns att de gärna vill att våren ska titta fram lite så de kan slå ut helt.:)
Trist med väggen, hoppas att det går att laga bra! Kram och tack för en trevlig bloggsida

cija

22 februari 2016 21:17

ja man vill gärna se allt det gula och vackra som blommorna kan ge

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av cija - 9 december 2016 09:00

Att avhysa någon är inte så kul men i detta fall är det tyvärr ett måste. Fick ett bryt på sjukhuset när jag skulle ha mina cellgifter. Slutade med att personal kom på plats.  Vi pratade igenom det och jag drog i stora drag om allt som hänt. Dock v...

Av cija - 8 december 2016 21:30


Träffa läkaren för några dagar sedan. Hjälper inte detta cellgift är det hejdå!      Jag är i för dåligt skick för att gå på nästa! Han räknar med 2 ggr av nästa sort så stryker jag med av biverkningarna för de är så starka i den! I den jag h...

Av cija - 30 november 2016 20:20


Kom till slut hem från sjukhuset. Asih kom samma dag och besökte mig. Berättade vad de kunde bistå med. Jag var lite misstänksam men nu har det gått en tid och jag har fått mer insikt i vad de kan göra för mig! Var pigg när jag kom hem. Kände mig j...

Av cija - 12 november 2016 19:59

Fick senaste cytostatikan förra tisdagen. Fick den intravenöst....dvs genom venporten. Dagen efter var jag konstig i kroppen, hade lite ontöverallt men jag reagerade inte direkt. 2 dagar senare hade jag 39,1 i temp. Åkte till akuten och det såg u...

Av cija - 5 november 2016 16:17

När jag och maken var på vår planerade resa i Spanien så passade min bror, hans fru och min ena son på att fylla år. Men nu kom vi hem lite tidigare än beräknat så sonen fyllde år någon dag senare. Men då hade vi redan bokat in kalas helgen efter...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15
16 17 18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards