Direktlänk till inlägg 24 februari 2016

MAKEN TRÖTT PÅ MATLISTOR

Av cija - 24 februari 2016 16:15

Tror maken är tillfälligt trött på att vara med och knåpa ihop vad vi ska äta och göra veckans matlista.
Eller så vill han undvika mina nya vegetariska rätter så mycket han bara kan.  

För han bokade in en såndär matkasse. Det blev från Citygross, Ekologisk variant. Men jag var inne igår och tittade och såg att de har minsann fått in vegetarisk variant med.  


Vi har provat även viktväktarnas och en klassisk.

 

Man får matlistan på mail någon dag innan så man hinner handla eventuella tillbehör man inte har hemma och inte får med i lådan. Sen följer listan med i själva matkassen också.
Men denna veckan var det inget alls extra som behövdes handlas in.  

Så nu blir det väldigt mycket annorlunda mat och lite nya recept.
Så igår blev det Bön & Mozzarellalåda med pasta. Den såg godare ut än den var tyckte jag. Sonen åt dock med god aptit. Jag tyckte det kändes som om jag bara åt pasta.  


Ikväll blir det att laga till Moussaka toppad med feta & oliver. Olivern utesluter vi direkt för den får maken äta vid sidan om.


De övriga måltiderna är Kokosbakad fisk med tomat & mangosallad och Krämig rotfruktsgryta med örtig kyckling.

Igår lagade maken maten eftersom jag smet till yogan.
Så jag antar att det blir jag som får fixa middagen ikväll. Men det gör mig inget.


Vet att en del föräldrar alltid beställer hem matkasse. Men det är tråkigt att de väljer att beröva barnen att få vara med och vara aktiva i matbutiker. Mina gillade att följa med till affären, få vara med och bestämma vad vi skulle handla, få hjälpa till att lägga ner varor i vagnen, upp på bandet (fanns ju ingen självscanning då), packa ner i kassar och få sin egen lille kasse att bära.   Och ibland själva få välja nån liten bit godis som de kunde få ha till helgen.


Får verkligen tillägga att det var när de var små. När de kom i tonåren så försökte de se otroligt upptagna ut eller gömma sig för att slippa följa med att handla  


 

Här är maten som var i matkassen. Det är ingen kasse man får hem för allt kommer i en bra och stabil låda  



#Citygrossmatkasse
#yoga

 
 
Ingen bild

Gunilla

24 februari 2016 16:40

Har haft matkasse mellan varven fast det har varit Linas Matkasse vi har provat.
Precis som du skriver så behöver ens barn vara med i affärerna när man handlar så de lär sig en del. Men ibland har vi velat förnya oss. Men att alltid ha matkasse hade blivit tråkigt :)

cija

24 februari 2016 17:47

Har aldrig testat Linas matkasse, de levererar inte dit där jag bor.
Klart man ska förnya sig ibland.....men som du skriver....att alltid ha matkasse hade blivit trist :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av cija - 9 december 2016 09:00

Att avhysa någon är inte så kul men i detta fall är det tyvärr ett måste. Fick ett bryt på sjukhuset när jag skulle ha mina cellgifter. Slutade med att personal kom på plats.  Vi pratade igenom det och jag drog i stora drag om allt som hänt. Dock v...

Av cija - 8 december 2016 21:30


Träffa läkaren för några dagar sedan. Hjälper inte detta cellgift är det hejdå!      Jag är i för dåligt skick för att gå på nästa! Han räknar med 2 ggr av nästa sort så stryker jag med av biverkningarna för de är så starka i den! I den jag h...

Av cija - 30 november 2016 20:20


Kom till slut hem från sjukhuset. Asih kom samma dag och besökte mig. Berättade vad de kunde bistå med. Jag var lite misstänksam men nu har det gått en tid och jag har fått mer insikt i vad de kan göra för mig! Var pigg när jag kom hem. Kände mig j...

Av cija - 12 november 2016 19:59

Fick senaste cytostatikan förra tisdagen. Fick den intravenöst....dvs genom venporten. Dagen efter var jag konstig i kroppen, hade lite ontöverallt men jag reagerade inte direkt. 2 dagar senare hade jag 39,1 i temp. Åkte till akuten och det såg u...

Av cija - 5 november 2016 16:17

När jag och maken var på vår planerade resa i Spanien så passade min bror, hans fru och min ena son på att fylla år. Men nu kom vi hem lite tidigare än beräknat så sonen fyllde år någon dag senare. Men då hade vi redan bokat in kalas helgen efter...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15
16 17 18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards