Direktlänk till inlägg 3 mars 2016

INJEKTION, GLASS, MATTA OCH BEBIS :)

Av cija - 3 mars 2016 20:56

Har nu funderat klart om kortison-injektion i min höft!
Har fått en injektion och den hjälpte fantastiskt bra....i 3 månader.

Den behövde jag verkligen eftersom jag var så dålig av behandlingarna och jag hade väldigt mycket smärta och höften gjorde att jag inte kunde gå riktigt upprätt.

Injektionen gjorde att jag var smärtfri i 3 månader men bara över en natt så var smärtan tillbaka och jag fick då såklart rejält ont.  

Så efter ett tag gick jag till läkare på min vårdcentral för att få en ny injektion.
Hon ville ge men behövde ha en annan läkare bredvid då hon var ny på att ge detta.
Det gick några veckor och jag har försökt göra allt för att få mindre ont. I vissa lägen med framgång men långt ifrån i alla lägen.
Idag kom jag på att jag kanske kan få hjälp av en sjukgymnast.
Sagt och gjort! Jag ringde sjukgymnast och i nästa vecka ska han ringa tillbaka så jag får en tid till honom.
Så nu har jag avbokat kortisoninjektionen och återkommer om det inte fungerar med sjukgymnastik.
Jag vet att kortison inte är så bra mot skelettet och nästa år ska jag äta annan sorts medicin som inte heller är så snällt mot skelettet så det hade varit bra om jag hade klarat mig utan denna injektion.

Har beställt hem matta ifrån Jotex. Och den hämtades ut idag! Just nu får den ligga en stund och räta ut sig för den var ju väldigt hårt ihoprullad måste jag ju säga.
Men tror den ska bli bra när den väl är på plats.   

Provade att laga mat efter ett nytt recept. Spenatrisotto med svamp. Var väldigt mycket svamp men det var gott. Dock såg det inte alls ut som det gjorde på bilden när jag och maken var klara!  

Häromdagen var jag och träffade en bebis, en rätt så nyfödd sådan. Jag fick lov att hålla honom! Wow så glad jag blev!    
Jag som trodde att jag hade glömt hur man skulle hålla en bebis då det var så längesen.
Men det gick riktigt bra. Och han var så pyttig och bedårande söt!
Kärlek vid första ögonkastet från min sida. Bebisen verkade dock mest somna så fort han fick syn på mig  

Dock har han lite kolik och det är något som verkligen inte är skoj, varken för bebis eller föräldrar  


Idag har jag arbetstränat efter att jag var på MediYoga på morgonen. Måste medge att det är betydligt enklare att komma till jobbet direkt på morgonen än att komma in lite senare på förmiddagen.

Men imorgon är det jobb + arbetsträning som gäller.

Åt efterrätt idag som bestod av glass.....  .....ny sort jag inte testat förut. Riktigt god var den.


 

Bilden är ifrån Jotex


 


Bilden är ifrån mathem.se

 

 

#glassärgott

#luktatpånyföddbebis

#ryamatta

#kortisoninjektion

 
 
Ingen bild

mia

3 mars 2016 21:16

den glassen är vansinnigt god! :P Mattan ser fin ut.
Åhhhhh....bebis!!! Vill ha massor av små söta bebisar :D
Lycka till med träning o hoppas du slipper behöva sprutor.

cija

3 mars 2016 21:36

Huuuja, den glassen är ju tokgod :) Ja du får anfalla maken en dag och skaffa massa små söta bebisar (fler än dem ni redan har då haha).

 
Gröngöling2

Gröngöling2

3 mars 2016 21:45

Får jag fråga vad det är för medicin du ska äta nästa år som inte är bra för skelettet? Du behöver inte svara förstås.
Tänkte igen på det där msm-pulvret som jag tipsat om tidigare. Det sägs ju vara så bra och kanske kan hjälpa dig. Jag har själv börjat med det men har inte kommit upp i så stor dos än, håller fortfarande på att vänja mig vid pulvret. Men det går bra hittills i alla fall. Ett tips är att du kan googla på det och sen fråga din läkare. För det verkar så väldigt positivt. Men så klart fundera själv och gör det som känns bäst!
Jag håller tummarna för att det ska funka med sjukgymnastiken.
Åh, bebisar! De är söta! Gläder mig just nu åt den nya hertigen av Skåne.

Kram

http://grongoling2.bloggplatsen.se

cija

4 mars 2016 13:54

Hej hopp! Ja det var kul att Sverige fick nu en liten prins. Och så hertig av Skåne....kunde det bli bättre? :)

det är helt ok att fråga:)
Jag ska gå över till Letrozol efter då haft Tamoxifen i 2 år.
Eftersom Letrozol ger benskörhet får man i vissa landsting skelettstärkande medel.....medan man i andra landsting inte får det! Ser dock ingen besparing att inte ge det för då slutar det med att kvinnor bryter armar och ben och hamnar på sjukhu vilket i sig blir dyrare.
Äter du Tamoxifen?

Har inte fattat vad MSM är för något men är det kosttillskott måste jag höra med läkare om det är ok först. Äter ju även annan medicin utöver Tamoxifen.
Det jag hade behövt bäst nu är en viktminskning......:D :D :D

Kram

 
Gröngöling2

Gröngöling2

4 mars 2016 15:48

Aha, sådan medicin som man kan ta efter klimakteriet, läste jag mig till nu. Jag äter inte tamoxifen längre, slutade 2012. Efter det kunde jag gå ner i vikt men jag tyckte det var svårt så länge jag åt tabletterna. Hoppas det ska funka för dig, kanske den nya medicinen inte ger den biverkningen.

http://grongoling2.bloggplatsen.se

cija

4 mars 2016 15:55

Jag hoppas också att den nya inte ska vara så envis med viktökningen som Tamoxifenet är!
I december ska det kollas om min kkropp har anammat klimakteriet....annars får jag fortsätta med Tamoxifen ett tag till.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av cija - 9 december 2016 09:00

Att avhysa någon är inte så kul men i detta fall är det tyvärr ett måste. Fick ett bryt på sjukhuset när jag skulle ha mina cellgifter. Slutade med att personal kom på plats.  Vi pratade igenom det och jag drog i stora drag om allt som hänt. Dock v...

Av cija - 8 december 2016 21:30


Träffa läkaren för några dagar sedan. Hjälper inte detta cellgift är det hejdå!      Jag är i för dåligt skick för att gå på nästa! Han räknar med 2 ggr av nästa sort så stryker jag med av biverkningarna för de är så starka i den! I den jag h...

Av cija - 30 november 2016 20:20


Kom till slut hem från sjukhuset. Asih kom samma dag och besökte mig. Berättade vad de kunde bistå med. Jag var lite misstänksam men nu har det gått en tid och jag har fått mer insikt i vad de kan göra för mig! Var pigg när jag kom hem. Kände mig j...

Av cija - 12 november 2016 19:59

Fick senaste cytostatikan förra tisdagen. Fick den intravenöst....dvs genom venporten. Dagen efter var jag konstig i kroppen, hade lite ontöverallt men jag reagerade inte direkt. 2 dagar senare hade jag 39,1 i temp. Åkte till akuten och det såg u...

Av cija - 5 november 2016 16:17

När jag och maken var på vår planerade resa i Spanien så passade min bror, hans fru och min ena son på att fylla år. Men nu kom vi hem lite tidigare än beräknat så sonen fyllde år någon dag senare. Men då hade vi redan bokat in kalas helgen efter...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate

Besöksstatistik


Skapa flashcards