Alla inlägg den 9 mars 2016

Av cija - 9 mars 2016 18:27

Idag var det inte jobbet som gällde.
Men ledig var jag inte ändå.
Tog mig till sjukhuset för vattengympa. Och så träffade jag lymfterapeuten.

Jag har en rätt stor svullnad på den underarmen där jag har lymfvätska.
Svullnaden gör såklart ont.  
Ser inte ut att vara rosfeber men jag måste ha koll.
En propp har jag svårt att tro det ska vara då jag äter blodförtunnande. Så frågan är vad det är.

Har också upptäckt att armen inte följer mig som den borde. Brukar inte följa mig helt i rörelserna men nu är det ju ännu sämre. Koordinationen verkar ha lämnat den armen. Hoppas att den kommer tillbaka  
Troligen är det så att hjärnan inte har så bra kontakt med den armen.
Uppenbart är ju att de inte är överens, min ena hjärnhalva och armen med lymfvätskan!  

Just nu känns armen några kilo tyngre och det är lite jobbigt.
Jag försöker ändå se saker och ting positivt men jag måste medge att ibland är det jobbiga tankar som kommer.
Detta tar liksom aldrig slut........  

Simmade lite efter vattengympan men det blev bara 200 meter.

När jag kom hem beslöt jag mig för att iallafall gå runt kvarteret och sen satte jag mig på baksidan. Då tittade jag på carporten och det första jag såg var en bräda som börjat ruttna.
Jahapp, som om jag inte har tillräckligt!?
Får försöka se till så att den blir bytt. Får nog byta några brädor till för jag såg att det var början till att ytterligare 2 brädor kommer att bli kassa.
Och så kunde jag konstatera att det behövs fogas om på ena ytterväggen!! Stora bitar murbruk har ramlat.
Jag har själv lagat en hel del för några år sedan och det håller faktiskt än (lite skryt)men det ramlar på andra ställen.
Ska se vad det kan kosta och få hit någon som gör det.

Varför gick jag ens ut i trädgården idag?????  
Såg även att mina vintergäck har kommit, snödroppar och krokus likaså! Det var iallafall något fint!  

Bokat tid till frissan. Sånt måste man göra nuförtiden! Var mycket enklare med låååångt hår än detta korta som måste klippas ideligen. Men nu borde allt cytostatikahår vara borta. Känns att det blivit lite annan kvalite än babyfjunen som man fick efter cancerbehandlingen.
Men jag vet inte om jag vill ha långt hår igen. Hade mörkt långt och nu har jag annan hårfärg och då känns det inte riktigt som mig med långt hår längre.

Och så var det naglar! Naglar måste också fixas sedan cellgifterna har förstört dem.
Ringde och bokade men att prata med en asiat som kan mycket dålig svenska är rätt hopplöst!
Men jag tror hon fick kläm på tiden hon gett mig. I annat fall lär jag väl märka det när jag kommer dit.
Måste vara noga denna gången och säga till att de INTE får rycka i mina nagelband.
Tog ju flera dagar sist innan mina nagelband hade slutat blöda! Och sen var de ju svarta när
det bildades ruvor där. Och det gjorde väldigt ont i nagelbanden i flera dagar  
Har säkerligen med min blodförtunnande medicin att göra.
Oavsett så måste jag få dem att förstå att de inte får lov att skada nagelbanden så mycket som sist.
Bortsett ifrån detta är jag nöjd de gånger jag varit där.

Jag har varit på Sunflower.

Funderar på om jag efter denna gång ska låta mina egna naglar komma fram helt för att
se i vilket skick de är i nu. De kanske har hämtat sig lite?! Jag har förhoppningar om att det ska ske.



     


#FUCKCANCER

#vintergäck

#snödroppar

#nagelvård

#hårklippning

#murkenbrädaicarport

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards