Alla inlägg den 11 mars 2016

Av cija - 11 mars 2016 14:29

Var på röntgen för ett tag sedan för att jag sätter ofta lätt i halsen sen ett tag tillbaka!
Har även som en klump i halsen ända sen strålningen som har blivit värre m.m


Igår ringde läkaren.

Fick veta att det syntes väldigt tydligt på röntgen att jag sväljer fel (det kan jag berätta utan röntgen).


Läkaren hade konsulterat ytterligare en läkare som sa att remiss till ÖNH ska skickas och den är skickad igår. ÖNH= Öron Näsa Hals.

Hon ringde både därför att jag skulle veta att remissen nu är skickad och varför de skickar den.   


Just nu är jag förvirrad och aningen bedövad men utåt sett samlad och redig!
Men nu verkar jag fått en knuta i magen också av detta.



Jag som trodde de skulle ringa och säga att det här syns sååååå tydligt att det är en liten skada sedan strålningen och inget annat.


Dock tänker jag som så att när remissen har kommit dit och jag får veta att den är där så ringer jag och säger att jag kan ta avbokningstid med kort varsel.....då kanske jag kan komma dit fortare?!
Och det ju behöver inte vara värsta tänkbara diagnosen!

 

Men jag behöver få veta fakta för att kunna släppa det. För att kunna veta hur jag ska förhålla mig! Att inte veta är det värsta.  

Min mormor avled av cancer i matstrupen som hade gått ner i buken.


Jag var ändå på jobbet idag. Är glad för mitt jobb. Satte i halsen när vi åt frukost men det löste sig rätt fort.

Men på något vis är jag rädd att någon ska banka mig i ryggen när jag sätter i halsen så det far ner istället för upp.   



 


#fuckcancer

#ovisshetenärvärst



Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate

Besöksstatistik


Skapa flashcards