Alla inlägg den 14 mars 2016

Av cija - 14 mars 2016 18:43

Det är väl konstigt så knasigt ens tankar kan vända.  


Det skickades en remiss för mig till ÖNH i torsdags alt fredags. Idag ringer de och säger "skulle du kunna komma imorgon?"
Wow, det kan man kalla snabb tid tänkte jag.

Detta blir ju bra att få en så snabb tid. Känner mig nöjd över att få så snabb tid i ungefär 3 minuter!!
Då far nästa tanke igenom mig: "Varför får jag så snabb tid?", "Är det så illa?"   

 

Menmen, nu gäller det att försöka slå bort de där oros-tankarna och imorgon efter jobbet far jag iväg till sjukhuset! Ena sonen följer med och det är nog bra då jag ska få bedövning och vet inte hur jag ska må efteråt. De ska kolla ner i svalget.


Och om det nu skulle vara något icke önskvärt så är det ju bättre att få veta det snabbt!

För det värsta är faktiskt ovissheten!  



  

 

Bilden tagen från Skane.se hemsida

 

 

#Fuckcancer

Av cija - 14 mars 2016 07:15

När jag var på fotvård i Lomma på Kramgoa fötter hos Anett så var maken med. Han smet iväg och kollade in vad det fanns i Lomma.


När jag var klar på kliniken så beslöt sig maken för att bjuda mig på middag i Lomma.

Det blev att vi tog oss till slaktaren....till Slaktaren i Lomma!
Jag tänkte det var verkligen ett annorlunda namn på ett matställe men uppenbart skulle detta ställe vara bra.

Och det var väldigt god mat där.   Vi blev båda två väldigt mätta. Det var inte heller problem för mig att få extra sås till maten (sätter lätt fel när jag sväljer så det behövs extra sås) och maten kom snabbt så det var ingen lång väntan för oss. Fast nu var vi inte så många i restaurangen då vi var där.

 

Men är du i Lomma och är hungrig så rekommenderar jag Slaktaren.


Efter att vi ätit god mat och var mätta så tog vi en liten promenad ner mot havet. Gick ut på en brygga men det blåste lite väl isande vind.

 

Maken sa att man kunde se både Öresundsbron och Turning Torso men jag såg inget av det för det var för mycket dimma ute på havet.


 

Choucroute med 24h grissida, korv, potatispuré, senap och persilja.
Till detta rödvinssås.


 



 

Gällde att ha både mössa, vantar och halsduk  


 

Såg varken bro eller Turning Torso.



#SlaktareniLomma
#godmathosslaktaren

#Lomma





Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards