Direktlänk till inlägg 14 mars 2016

KNAS-TANKAR

Av cija - 14 mars 2016 18:43

Det är väl konstigt så knasigt ens tankar kan vända.  


Det skickades en remiss för mig till ÖNH i torsdags alt fredags. Idag ringer de och säger "skulle du kunna komma imorgon?"
Wow, det kan man kalla snabb tid tänkte jag.

Detta blir ju bra att få en så snabb tid. Känner mig nöjd över att få så snabb tid i ungefär 3 minuter!!
Då far nästa tanke igenom mig: "Varför får jag så snabb tid?", "Är det så illa?"   

 

Menmen, nu gäller det att försöka slå bort de där oros-tankarna och imorgon efter jobbet far jag iväg till sjukhuset! Ena sonen följer med och det är nog bra då jag ska få bedövning och vet inte hur jag ska må efteråt. De ska kolla ner i svalget.


Och om det nu skulle vara något icke önskvärt så är det ju bättre att få veta det snabbt!

För det värsta är faktiskt ovissheten!  



  

 

Bilden tagen från Skane.se hemsida

 

 

#Fuckcancer

 
 
Ingen bild

Maria

14 mars 2016 20:00

Mycket lycka till! Kramarom

cija

14 mars 2016 20:33

Tack så mycket! Kan behövas! Kram

 
Gröngöling2

Gröngöling2

14 mars 2016 22:49

Jag förstår att du tänker så, det gör man väl när man varit cancerpatient. Det gör jag med.
Så länge du räknas som cancerpatient får du nog för det mesta lite förtur, till det mesta. Jag fick tex komma och visa upp alla mina leverfläckar efter strålningen, en överläkare på hudkliniken tittade på dem. Vilken lyx egentligen, många får inte tid över huvud taget. Och jag fick komma rätt omgående.
Det behöver inte alls betyda något allvarligt, bara att de alltid tar såna som oss först, prioriterar oss. Det kanske de har som (inofficiell) regel.
Men jag förstår att du är orolig. Håller tummarna för i morgon!
Kram

http://grongoling2.bloggplatsen.se

cija

15 mars 2016 15:31

Jo lite så kan det nog vara och det är ju bra att de som är i riskzonen kollas snabbare.
Tack för tumhållning....

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av cija - 9 december 2016 09:00

Att avhysa någon är inte så kul men i detta fall är det tyvärr ett måste. Fick ett bryt på sjukhuset när jag skulle ha mina cellgifter. Slutade med att personal kom på plats.  Vi pratade igenom det och jag drog i stora drag om allt som hänt. Dock v...

Av cija - 8 december 2016 21:30


Träffa läkaren för några dagar sedan. Hjälper inte detta cellgift är det hejdå!      Jag är i för dåligt skick för att gå på nästa! Han räknar med 2 ggr av nästa sort så stryker jag med av biverkningarna för de är så starka i den! I den jag h...

Av cija - 30 november 2016 20:20


Kom till slut hem från sjukhuset. Asih kom samma dag och besökte mig. Berättade vad de kunde bistå med. Jag var lite misstänksam men nu har det gått en tid och jag har fått mer insikt i vad de kan göra för mig! Var pigg när jag kom hem. Kände mig j...

Av cija - 12 november 2016 19:59

Fick senaste cytostatikan förra tisdagen. Fick den intravenöst....dvs genom venporten. Dagen efter var jag konstig i kroppen, hade lite ontöverallt men jag reagerade inte direkt. 2 dagar senare hade jag 39,1 i temp. Åkte till akuten och det såg u...

Av cija - 5 november 2016 16:17

När jag och maken var på vår planerade resa i Spanien så passade min bror, hans fru och min ena son på att fylla år. Men nu kom vi hem lite tidigare än beräknat så sonen fyllde år någon dag senare. Men då hade vi redan bokat in kalas helgen efter...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards