Alla inlägg den 15 mars 2016

Av cija - 15 mars 2016 16:28

Körde till jobbet imorse.
Är väldigt trött fortfarande av arbetsträningen.
Lär väl vara så ett tag och det får väl lov att vara ok bara det försvinner med tiden.

Pratade med Försäkringskassan och chefen. Gick väl rätt så bra.
Men jag är så vansinnigt trött.
Dock trivs jag ändå med jobbet i sig och jag vill gärna börja jobba halvtid snart.

Körde hem efter jobbet och inväntade sonen som skulle köra mig till sjukhuset.

Väl inne på sjukhuset så passade jag på att hämta mina armband som hamnat på cancerrehabiliteringen efter en vattengympa och så inom lymfterapeuten om ett ärende om min armstrumpa.
Sen var det dags att ta sig till ÖNH...Öron Näsa Hals.

Satt i väntrummet och där var en liten kille som hade fullt sjå med vad fiskarna
hette. Han pekade på en mal och frågade mamman vad den hette.....nja sa mamman, det är grus! Eh? Öh? Gossen såg lite förvånad ut och fortsatte stirra på malen.
Där kunde inte jag vara tyst utan jag log mot gossen och sa att den sorten heter mal.
Då vänder han sig till mamman och säger att det där är ingen fisk, det är en mal!  
Hmm..... blir lite kul ibland   

Inkallad och fick sitta upprätt i en stol, bedövning genom näsan och ner i svalget.
Ööörk, roligare kan man ha!  

Men det hela avlöpte bra,, trevlig läkare och övrig personal gjorde att all nervositet släppte.
Fick veta att det INTE är cancer!!!!!   
Gissa om jag blev lättad!!!???

Jag fick veta att några läkare varit lite fundersamma över bilderna då det skulle kunna vara en tumör av det man såg på bilderna så därför skickades remissen till ÖNH!
Och just när det finns misstanke om tumör så kommer man dit inom 5 dagar. Så det var därför jag fick tid så snabbt!  

Hon förde ner en slang in genom näsan och bak i svalget. Sen kikade de på bilderna.
Det syns att det är irriterat och hon sa att det kan vara den irritationen som gör att jag kan känna det som en "klump"i halsen.

Hon sa att det bero på uppstötningar. Men hallå, jag har ju knappt några!   
Men det finns något som heter "tyst reflux" och det syntes att jag har det! Jaha, sa jag förvånat! Den är ju väldigt tyst måste jag medge!  

Så jag fick utskrivet Omeprazol som jag ska äta enligt ett schema och så hoppas vi det ska kunna hjälpa.
Och så skickas det remiss till en CT med kontrast av hjärnan. Hon förklarade att det kan vara så att något med nervbanorna med tanke på att jag även har problem med fötter och ena armen.

Och nervbanor går det även till svalget.  Kontrastet får de fixa i venporten så jag får ta kontakt med röntgen så de har någon som kan sätta dit nålen när jag ska dit.


Det ska även skickas remiss till en logoped där jag också får en slang i näsan UTAN bedövning!!!  
Men då får jag svälja något med olika konsistenser för att se vad jag reagerar på, vad som är bäst konsistens på mat för mig!
Och så ett återbesök till denna läkaren igen.

Men det känns bra att det hela är i rullning så jag kanske kan få hjälp med det hela.



 


#fuckcancer

#öronnäsahalsmottagning

#bedövning

#tystreflux

#kamerainäsan

#logoped







Av cija - 15 mars 2016 07:30

Idag blir det sjukhus hela dagen!


Först ska jag jobba på det sjukhus jag jobbar på och sedan bär det hemåt för att invänta sonen som ska följa med mig till ÖNH på ett annat sjukhus! Detta därför att jag sväljer ofta fel vilket också syntes på röntgen att jag gör. Men frågan är varför? Nu ska undersökningen göras för att kolla om det beror på någon sorts tumör/strålningsskada/något annat. Men det som ska kollas i första hand är just om det finns någon cancer där....och det hoppas jag innerligt att de ska kunna utesluta.


Nervös? Jag vet inte riktigt vad jag är. Känner mig rätt tom på något vis! Som om ja går på ren rutin i vad jag ska göra.


Vet inte riktigt hur undersökningen ska gå till. Frågade sekreteraren so ringde igår men hon sa bara att de skulle ner i svalget och kika! Och så ska det bli bedövning och det är jag tacksam för. Hoppas hon hade rätt när hon sa det så jag inte behöver gå igenom det utan bedövning.  

 

 

Håll tummarna att det ska gå bra och inte vara något farligt som finns i svalget!  

 

 

#undersökningavsvalg

#öronnäsahalsklinik





Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate

Besöksstatistik


Skapa flashcards