Alla inlägg den 17 mars 2016

Av cija - 17 mars 2016 20:30

Så var det dags igen med att testa nytt recept.

Alltid lika intressant......ska vi behålla receptet eller kasta det?  


När jag jobbade på Lofoten var det oftast fisk till middag och då var det också bacon med i bilden de flesta gånger.

Jag var väldigt misstänksam mot att ha bacon ihop med fisk först men jag tänkte att det skadar inte att prova.

Och det var riktigt gott 


Men det har inte blivit av att jag lagat det här hemma men nu så hittade jag ett recept med just fisk och bacon så jag beslöt mig för att laga det till oss här hemma.


Så här blev resultatet och det blev grymt gott:

 


Och här är receptet om du känner för att prova det   


 


#nyttrecept

#torsk

#torsktillmiddag

#torskrygg



Av cija - 17 mars 2016 07:00

Att ha långt hår har mest fördelar känns det som när det gäller vissa saker.

Man slipper besöka frissan ideligen och sparar därmed pengar.

Enkelt att bara sätta upp och vill man kan man ha fina uppsättningar också.


Vad är då fördel med kort hår?

Tja, det får väl vara att man blir ompysslad av en hårfrisörska?
Man kan få lite.....kortare och upprättstående frisyr också.


Kommer inte på fler fördelar just nu.


Jag vill på ett vis ha mitt hår långt igen men det har inte längre den färg det hade innan jag fick cancern så det känns inte som jag längre.

Så jag får vl prova på div mystiskt frisyrer istället   

Köpte idag spray med saltvatten i. Aldrig hört talas om det och var väldigt fundersam först! Men det verkade fungera riktigt bra på mitt hår så jag är nöjd!  

Jag köpte den hos frissan men man kan även köpa den hos lyko.se .
Så nu blir det att tvätta, spraya med saltvatten, och till sist ta lite hårvax i håret.

 

Middagen igårkväll bestod av kikärtsgryta. Till detta serverade jag bröd.
Istället för saffran tog jag gurkmeja och så kryddade jag lite mer än vad som stod i receptet. Väl värt att laga, snabblagat är det och gott.  

 

 


 

Nyfriserad, totalt utan smink och även utan glasögon....
Ser inte ens fram till kameran  


 

Saltvattensprayet


 

Är jättegott.



#kevinmurphy

#nyfriserad

#nystylad

#kikärtsgrytamedsaffran

#vegomat

#vegetariskt



Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards