Alla inlägg den 18 mars 2016

Av cija - 18 mars 2016 19:13

Jobbade idag och tog mig sedan ner till stan.
Passade på att hälsa på min son som bor i centrum. Sen var det dags att dra till Sunflower och få naglarna fixade.

Jag förklarade att de inte får dra i nagelbanden som sist då det småblödde i flera dagar efteråt. Troligen berodde det på att jag äter blodförtunnande.

Det var dock inga problem för denna tjejen. Hon filade mest och sedan klippte hon lite men hon drog ingenting i nagelbanden.  

Och det blöder inte ifrån nagelbanden nu och jag har inte ont heller.  

Tänkte först ta samma mönster som sist men valde att ha franska naglar och sedan en svart blomma på två av naglarna.

Blev fullt nöjd och kul med lite motiv också.  

Och så blev det inga långa naglar även om det ser ut som att de är långa. Perfekt   


 


#nageldesign

#gelnails

#vackranaglar

#naglarfixade

#nagelinspiration

#beautifulnails

#flower

Av cija - 18 mars 2016 07:15

När jag fyllde jämnt för lääääängesedan så blev jag uppvaktad av jobbet.  
Jag låg den dagen ensam hemma i soffan och hade besöksförbud helt och hållet. Jag var trött, flintskallig, hade ont,, mådde illa och var helt slut.  
Detta var under mina cytostatikabehandlingar (cellgifter).
Maken, sonen och vår dåvarande utbytesstudent var alla "utplacerade" då de var förkylda och inte fick vara nära mig. Allt för att jag inte skulle bli förkyld då mina vita blodkroppar verkligen var i bottenläge.

Nu har det passerat 1,5 år sedan dess och jag tänkte redan när jag fyllde år att jag ville bjuda på en tårta som tack. Både för uppvaktningen men också för att många av mina arbetskamrater tänkte på mig/skickade kort/skrev sms osv.  

Men tiden gick och innan alla behandlingar var avklarade hade det redan gått ett år.
Men nu blev det äntligen av!  

Bokade en tårta som både symboliserade min födelsedag med blommor och även min sjukdomsperiod genom rosa band på tårtan.
Skickade med ett kort med motiv av en groda (!) då detta fick visa att hoppet finns!!


 


#tårta
#godtårtavardet

#smaskigtvärre

#rosabandet

#rosabandettårta

#fuckcancer

#cellgifter

#cytostatika

#bröstcancer


Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards