Direktlänk till inlägg 24 mars 2016

MORA-KLOCKA UNDER ARMEN

Av cija - 24 mars 2016 19:11

Sonen skulle ställa in dammsugaren i städskrubben men hade så brått så dörren for upp och i sin tur slog ner köksklockan på väggen.


Jaha, så "handikappad" jag blev av det då!! Ingen klocka!! Spelar ingen roll att jag har klocka på spisen och i min mobil.....köksklockan är ett måste!  


Så idag på vägen hem ifrån jobbet körde jag inom Jysk. Tänkte att de bör ju ha klockor.

Jodo det hade de.....flera olika. Den ena mer mystisk än den andra.
Valde till slut en och betalade hela 65 kr för den.


Tog den under armen och lunkade ut ifrån Jysk och det kändes som om jag gick med en moraklocka under armen.  


Väl hemma så fixade jag till uret med batteri och spikade upp den på väggen. Var massa andra grejor som temperatur och väder på den med.

Äntligen kom den på plats....den var mycket större än den förra så den kändes jättestor!


DÅ HÖRDE JAG DET TYDLIGT!!!!
Inget gulligt tickande utan rejält "blonk-blonk-blonk-blonk....."!!!!!  


Jag tänkte att jag bara inbillade mig så jag pysslade lite i rummet intill men märkte att jag flera gånger hajjade till av ljudet.

Skulle vila en stund (sova för att uttrycka det rätt) men det gick inte......BONK-BONK-BONK......

Lade kudden över huvudet med resultat om dovt bonk-bonk-bonk!!


Där gav jag upp! Ut i köket, fram med stolen, balansera på den, ner med klockan och ut med batteriet!!!
Vilken lycka!   
Vilken tystnad!!.....underbart!!!


Packade ner uret i sin förpackning igen. Den får gå till loppis!!! Finns ju de som gillar det där ljudet så de kommer att göra ett kap på loppisen om de köper den.  

Och vill du ha en sådan klocka med rejält ljud så ser den ut så här:

 

 



#moraklocka

#klockapåjysk

#jysk



 
 
Ingen bild

Sandra Ivarsson

24 mars 2016 19:38

Hahahaha, kvällens skratt fick jag nu! Moraklocka hahaha

cija

24 mars 2016 19:39

Bjuder jag på! Du kan få klockan med om du vill ;)

 
Ingen bild

Ulrika

25 mars 2016 12:16

Nää! Ur som för sånt väsen vill man helst slippa. Kram

cija

25 mars 2016 12:37

Kan bara instämma :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av cija - 9 december 2016 09:00

Att avhysa någon är inte så kul men i detta fall är det tyvärr ett måste. Fick ett bryt på sjukhuset när jag skulle ha mina cellgifter. Slutade med att personal kom på plats.  Vi pratade igenom det och jag drog i stora drag om allt som hänt. Dock v...

Av cija - 8 december 2016 21:30


Träffa läkaren för några dagar sedan. Hjälper inte detta cellgift är det hejdå!      Jag är i för dåligt skick för att gå på nästa! Han räknar med 2 ggr av nästa sort så stryker jag med av biverkningarna för de är så starka i den! I den jag h...

Av cija - 30 november 2016 20:20


Kom till slut hem från sjukhuset. Asih kom samma dag och besökte mig. Berättade vad de kunde bistå med. Jag var lite misstänksam men nu har det gått en tid och jag har fått mer insikt i vad de kan göra för mig! Var pigg när jag kom hem. Kände mig j...

Av cija - 12 november 2016 19:59

Fick senaste cytostatikan förra tisdagen. Fick den intravenöst....dvs genom venporten. Dagen efter var jag konstig i kroppen, hade lite ontöverallt men jag reagerade inte direkt. 2 dagar senare hade jag 39,1 i temp. Åkte till akuten och det såg u...

Av cija - 5 november 2016 16:17

När jag och maken var på vår planerade resa i Spanien så passade min bror, hans fru och min ena son på att fylla år. Men nu kom vi hem lite tidigare än beräknat så sonen fyllde år någon dag senare. Men då hade vi redan bokat in kalas helgen efter...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate

Besöksstatistik


Skapa flashcards