Alla inlägg den 27 mars 2016

Av cija - 27 mars 2016 20:39

Idag bjöd jag maken och sönerna på påskbuffé. 


Det blev ägg med fyllning från nytt recept som blev väldigt gott! Hade även sparrisomelett, vildsvinskorvar, lammfärsbiffar med fetaost (vansinnigt goda), rostbiff, påskskinka, sill, lantpaté, svart vinbärsgele, hembakat rågsiktsbröd, sallad m.m m.m
Det mesta ekologiskt och hemmagjort.

Då säger ena sonen"-Ingen rödbetssallad?"  

De andra sönerna informerade honom dock att detta är påskbuffé och inget julbord.


Efter maten så spelade vi spel. Idag blev det nya spelet "Opassande" och sen blev det "Barn-charader"!

Opassande gav många skratt men det gjorde även barncharader. 


Och så serverade jag påsktårtan. Jag hade valt fyllning och maken valde färg på marsipanlocket. Och jag fick äran att baka ihop tårtan och dekorera.


 

Massa god mat!

Jag är inte bra på att dekorera men det blev iallafall påskinspirerande och en helt egen design!



 

Detta var ett roligt spel  






   

Man tycker det borde vara enkelt att spela Barncharader men det är inte så enkelt att göra vissa charader trots spelet är till för barn  


 

Hembakat rågsiktsbröd med brödkryddor!

 

Jag är tacksam över att ha fått uppleva ännu en påsk! Man värdesätter dag efter dag numera på ett annat vis än man gjorde innan cancern.  



#påskbuffe

#påskmat

#påsktårta

#tårtdekoration

#fuckcancer
#påskgodis
#tårtdesign


Av cija - 27 mars 2016 14:34

Håller  på att fixa till dagens påskbuffé.
Hunnit med en del så som dukning (nästan klar), patén, äggen, omeletten osv osv.



Nytt recept med fylllning i äggen. Ska bli intressant att se vad alla tycker om smaken!  



   

Dukningen är nästan klar   


 


Och en bit av Australien måste såklart vara med även på påskbordet   


#australien

#australienimitthjärta

#påskbuffe

#koala

#ägg

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards