Alla inlägg den 5 april 2016

Av cija - 5 april 2016 15:15

Deet finns såklart massa olika hotellrum.
Maken fick för ett tag sedan ett där det var bubbelpool bredvid sängen.

I Harads utanför Luleå finns det något som heter Treehotels.
 Jag kan inte neka till att jag lätt hade kunnat sova någon natt i varje rum men då hade jag också blivit ännu mer fattig! Men vi fick iallfall gå runt och kika där till en kostnad av 75 Kr.


Vi kunde inte gå in i rummen för vissa rum var det folk i. Hade inte sett så bra ut kanske om vi dundrat in och sagt att vi ville bara kika in  

Hotellrummen har olika namn. Här nedan ser du några av dem   


 

The Cabin.


The UFO bakom min son.


   


The dragonfly


 

The mirror cube. Den gillade jag bäst.


  The birds nest.


 

Här är ingången till The Birds Nest. Inget för höjdrädda  



 


Sonen hittade en lagom stor istapp   

 

 

#treehotel

#ufo

#cabin

#birdsnest

#Themirrorcube

#hotellrum

#istapp

Av cija - 5 april 2016 14:27

Så var det ett besök i Gammelstads kyrkstad. Massor av små hus för folk som skulle till kyrkan men kom farandes långt ifrån. Då hade de sitt bo här.

Detta året firar Gammelstads kyrkstad 20 år som världsarv.

Det har varit fler hus men alla är inte kvar. Hoppas på att dessa ska få vara kvar  


Tyvärr kunde man inte gå in i kyrkan då de hade storrengöring på gång.


Men vi gick till Hägnan som är ett kulturhistoriskt kunskapscentrum med olika byggnader och hur det var förr.

Vi passade på att äta våfflor där när vi ändå var där  

 

Jag gillar verkligen sånt här, att få se hur det var förr.
Vår släkting var med och han varken ramlade, fick snö i skorna eller trampade igenom vattenpölar. Det stod skåningarna för   

Och vi hade tur med vädret. Hög och frisk luft med sol och lagom värme  

 

En del av kyrkstaden i Gammelstad


         

Sonen hittade en trappa som ledde till ett loft.


 

Här var inte bensinen dyr  


 

En byggnad där det förvarades mat.



#Gammelstadskyrkstad

#hägnan


Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26 27 28 29 30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate

Besöksstatistik


Skapa flashcards