Direktlänk till inlägg 7 april 2016

LYMFÖDEM OCH RULLSTOL

Av cija - 7 april 2016 15:48

Har märkt att mitt lymfödem har blivit lite värre. Och det gör ont.  
Ska till lymfterapeuten på onsdag så jag får se om hon kanske kan linda det så det kan svälla av lite.  

Jag har aldrig varit lindad på armen men kanske jag kan få lymfterapeuten att fixa det?!


Det svider och spänner i armen och handen mer än vad det brukar göra. Jag använder min lymfpress och det lättar för stunden men sen blir det klikadant igen.


Idag när jag gick ner i förrådet så såg jag rullstolen. Behövde ju den när jag inte kunde gå p.g.a cytostatikans biverkingar.
Men kanske det är dags att lämna tillbaka den nu?

Ärligt talat så har jag inte vågat lämna den innan för jag har haft rädslan att om jag gör det får jag ny cancer.

Men jag tror mig ha kommit till det stadiet att jag inser att OM jag skulle få ny cancer så beror det inte på att jag lämnar tillbaka en rullstol.   


 

Inställd i förråd. Ska återlämnas så någon annan som behöver en kan få använda den.

 

Här är armen med armstrumpa och handske på.


   

Här är armen utan handske och armstrumpan. Hade jag inte haft armstrumpa och handske hade armen varit betydligt större än vad den är nu.



#Fuckcancer

#lymfödem

#rullstol






 
 
Ingen bild

Nanna

7 april 2016 16:36

Usch det ser ut att göra skitont :( Hoppas du får bra hjälp <3

cija

7 april 2016 17:21

Ja tyvärr så gör det ont :(

 
Gröngöling2

Gröngöling2

7 april 2016 18:04

Det var ju bra, att du kommit så långt i ditt tänkande att du inte tror att återlämning av rullstol orsakar cancer ;) Jag hade liknande ovetenskapliga övertygelser, som att om jag slängde eller städade undan paketet med sista tamoxifenen, så skulle cancern komma kilande direkt. Den förpackningen låg kvar på mitt nattygsbord i säkert ett år extra ... För säkerhets skull liksom.
Stackare att du ska vara så svullen, håller med om att det ser ut att göra ont! Varför blir det så pass mycket, och varför kan de inte fixa det? Är det för att så pass många lymfkörtlar är bortopererade?
Hoppas det blir bättre snart! Kram <3

http://grongoling2.bloggplatsen.se

cija

7 april 2016 21:14

Jo man har nog sånt tänk ett tag efter man fått cancer. Även om man just nu inte har det (räcker minsann med biverkningarna som man dras med) så är det som du med skrev...man behåller för säkerhetsskull liksom.

De tog bort rubbet av lymfor i armhålan. Så där är inga alls:(
Vet inte vad man kan göra åt det tyvärr! Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av cija - 9 december 2016 09:00

Att avhysa någon är inte så kul men i detta fall är det tyvärr ett måste. Fick ett bryt på sjukhuset när jag skulle ha mina cellgifter. Slutade med att personal kom på plats.  Vi pratade igenom det och jag drog i stora drag om allt som hänt. Dock v...

Av cija - 8 december 2016 21:30


Träffa läkaren för några dagar sedan. Hjälper inte detta cellgift är det hejdå!      Jag är i för dåligt skick för att gå på nästa! Han räknar med 2 ggr av nästa sort så stryker jag med av biverkningarna för de är så starka i den! I den jag h...

Av cija - 30 november 2016 20:20


Kom till slut hem från sjukhuset. Asih kom samma dag och besökte mig. Berättade vad de kunde bistå med. Jag var lite misstänksam men nu har det gått en tid och jag har fått mer insikt i vad de kan göra för mig! Var pigg när jag kom hem. Kände mig j...

Av cija - 12 november 2016 19:59

Fick senaste cytostatikan förra tisdagen. Fick den intravenöst....dvs genom venporten. Dagen efter var jag konstig i kroppen, hade lite ontöverallt men jag reagerade inte direkt. 2 dagar senare hade jag 39,1 i temp. Åkte till akuten och det såg u...

Av cija - 5 november 2016 16:17

När jag och maken var på vår planerade resa i Spanien så passade min bror, hans fru och min ena son på att fylla år. Men nu kom vi hem lite tidigare än beräknat så sonen fyllde år någon dag senare. Men då hade vi redan bokat in kalas helgen efter...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26 27 28 29 30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate

Besöksstatistik


Skapa flashcards