Alla inlägg den 10 april 2016

Av cija - 10 april 2016 18:32

Idag fick jag en överraskning av maken. Han tog med mig och min yngsta son till Bjärnum. Det är ju inte något speciellt med den orten mer änn att det då finns en musikteaterskola där.  Det är en 1-årig artistutbildning.

Några av de tidigare eleverna som gått där är bl.a Miriam Bryant, Shirley Clamp, Emmi Christensson och många fler.


Idag var det då en Vårshow i musikalens anda. De gestaltade musikalerna"Martin Guerre", "Grease", "Pippin" och "Shrek"!

Inte hela för då hade man varit väldigt trött efter sett 4 musikaler på raken så det var förkortade versioner men väldigt bra sådana!  


Glitter är fint i shower  


      

Från musikalen "Martin Guerre"


 

The pink ladies från Rydells High School i Grease   


 

Och så har vi såklart grabbarna i T-birds  



 

Från musikalen "Pippin"



 

Från musikalen "Shrek"


 

Och såklart en musikalpuss   . Jag måste medge att jag gillade åsnan bäst som du ser upptill på bilden!

  

Här börjar elevernas sista show för kvällen där det tackades och publiken busvissla och hade massor av applåder!


En superbra tillställning och jag är glad att jag fått titta på den!


#Shrek

#Pippin

#Grease

#martinguerre

#musical

#musikal

#Bjärnum

#musikteaterskolanibjärnum

#miriambryant

#shirleyclamp

#emmichistensson




Allmänt · Barn · Dans · Humor

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26 27 28 29 30
<<< April 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards