Alla inlägg den 11 april 2016

Av cija - 11 april 2016 12:00

Skulle göras en röntgen på mig häromdagen. Med kontrast. Såndär kontrast så det blir en värmbölja genom kroppen och man plötsligt får känslan att man har kissat på sig!

De skulle utföra en CT av hjärnan.

Eftersom jag fortfarande har kvar venporten så kan man spruta in kontrastet via den. Behövs bara en nål i den först!

På detta viset slipper jag få en nål armvecket som sitter en stund. Den nålen gör förbenat ont och jag har bara ett kärl som de kan sticka i så jag föredrar att använda den subkutana venporten.

En timme innan sticket så var det dags att Emla så sticket skulle kännas mindre.  Sen stack en syrra dit nålen och det gick bra!  


Jag jobbade denna dagen och hade således mina arbetskläder på mig när jag gick bort till röntgen med nålen insatt i venporten och en bit slang dinglande. En tillfällig patient i arbetskläder för sjukvårdspersonal.

 

Men nu är den röntgen gjord och nu väntar jag på svaret om allt är som det vara i knoppen  


 

Närjag ser denna nålen på bilden så mår jag aningen illa!  
Men jag kan titta på dem när andra patienter ska ha sina ditsatta....men när det gäller mig själv....huuuu  


 

 


Så här ser det ut när nål och slang är på plats.


   

Så här sitter min venport inne i kroppen.


#subkutanvenport

#powerport

#stornål




Av cija - 11 april 2016 07:00

Nu är det snart dags för en ny bloggträff.
Knappt en månad dit nu! Ska bli väldigt roligt, både att träffa några av dem jag träffade på första bloggträffen men även att få träffa några nya bloggare!  


 


#bloggträff

#BloggträffKristianstad2016

#kristianstad




Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26 27 28 29 30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate

Besöksstatistik


Skapa flashcards