Alla inlägg den 29 april 2016

Av cija - 29 april 2016 14:02

Den värsta chocken sedan i onsdags har lagt sig nu.

Nu är det nya tag som gäller (iaf försöka)! 

Känslan som kom i förrgår var hemsk. Var som att slungas tillbaka när jag fick tumören.
Golvet bara gungade, ryggraden blev stel och som den frös, hörseln som sakta började försvinna, klumpen i bröskorgen som skrek "nejnejnej" och så kom det värmevallningar samtidigt som jag frös! I det ögonblicket önskade jag att någon varit med mig men jag är av den sorten som är van att fixa allt själv.


Måtte PETscan visa att det inte är något. Räcker med att där är minnesskador och sväljningsskador. Orkar inte med fler tumörer eller metastaser mer i hela mitt liv!  


Rädslan att få det igen finns alltid i en men man försöker hålla dessa känslor i styr. Och jag lyckas rätt bra kan jag tycka men i onsdags brast det! Då blev det plötsligt så ....verkligt!!


Och jag ställde frågor men kände inte igen mig egen röst ens. Är det jag som pratar? Minns att jag tänkte att jag måste sätta ord på det jag vill ha fram nu! Är det säkert ingen tumör? Ingen vet! Är det säkert det är nåt ofarligt som en polyp? Ingen vet! Är det vanligt med polyper däääär? Nope det var det inte! Läkaren hade träffat på det på några friska patienter men aldrig en cancersjuk.....just där slutade jag lyssna och golvet gungade rejält!

SUCK!!  


Men jag kan inget göra just nu. Kan bara be för att det inte ska vara något farligt!


Jobbade igår och var väldigt yr. Jobbade idag med men var mindre yr idag och idag har jag mer distans till det hela och kan prata om det!

 

Imorse var det dessutom massa frost på bilen. Måste säga att det bildar väldigt vackra mönster på rutan men jag vill nog ändå ha mer sommar nu!


Maken och jag var ute och åt dagens idag efter mitt jobb. När jag kom hem så kom jag på att jag skulle ta min antihormon. Läste om en som kallar tabletten för Tacksomfan-tabletten. Rätt bra namn på Tamoxifen-tabletten faktiskt!  

 

 

Vacker vindruta......otroligt att det kan bli så fint mönster!  

 

 

#Tamoxifen

#chock

#frost

#frusenruta

#kalltsomfan

#vackertmönster

#fuckcancer

 

 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26 27 28 29 30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards