Alla inlägg den 30 april 2016

Av cija - 30 april 2016 12:58

Jag har idag 2 Mbit hastighet på mitt nät. Det är rätt lagom....för mig!  


Det har varit helt perfekt (tycker jag) ända tills någon plötsligt kom in i huset och ville titta på HD-filmer och med tiden så har även sönernas spel blivit mer krävande med åren.


Så i slutänden är det nog mest jag som fått det sämre när jag sitter där med min facebook, blogg och hotmail!  

Så nu ringde jag Telia och sa attjag var trött på alla gula post-it-lappar som satt nu lite överallt i huset för att påminna mig att jag ska ringa Telia!   

När jag sa att jag har 2 Mbit så blev hon först lite tyst i telefon och så informerade hon mig om att det är det lägsta man kan ha!
Jaja, sa jag och informerade henne glatt om att det sa ni när ringde upp mig sist för sådär 12 år sedan också för då var jag enligt er en av de sista som hade 0,25 Mbit och ni ville bli av med den "linjen"!  

 

Wow, jag var en dinosaurie redan då! En stolt sådan enligt mig men enligt sonen var jag en seg dinosaurie!  

Minns jag rätt var det en form av större kampanj att få kunderna till dem att öka sina bredband och jag kom i kontakt med dem någon dag efter kampanjen men jag fick en kamera som de hade några kvar av. Hade ju fått veta av en kompis som hade fått en kamera under kampanjen så det ville jag också ha för annars tänkte jag behålla mina 0,25 Mbit!!

Jag fick en rosa digitalkamera!  
Det var nog billigare att ge mig en kamera än att hålla kvar en linje för bara mig (de kunde inte tvinga mig att avsluta mina 0,25  då de kan inte slänga ut sina kunder....och då blev en kamera en bra muta!)
Och båda parter blev glada!   


Sen dess har jag varit nöjd med både kameran och mina 2 Mbite. Det har inte alltid mina söner varit!

Och nu har jag fått ringa Telia. Fick jag en ny kamera denna gången????
Nej, hon skrattade och sa att det måste varit väldigt längesedan! Åja, sååååå gammal är jag väl inte?!   
Hon förstod helt klart att det inte gick att se HD film med 2 Mbite.

Hon föreslog 30 Mbite varvid jag skrek "30!!!!" rakt ut så paff jag blev!
Att gå från 2 till 30 kändes som överkurs. Jag vill bara kunna läsa min hotmail samtdigt som någon kan få se sin HD-film!

Så hon kollade upp vad där fanns och så föreslog hon 10 Mbite. Ja, det låter bra tyckte jag. Det får minsann räcka!  
Och så såg hon att min router är gammal! Gammal? Jag fick ju den ju nästan nyligen.....bara några år sedan. Den är nog inte äldre är 8 år! Men nu blir det en ny router också.  

Så den 2 maj ska Telia då trycka in sina 10 Mbit i min router. Det ska dessutom fungera ännu bättre när den nya routern kommer. Nåja vi får väl se hur det blir med det hela!
Hoppas den inte kastar ut min son hela tiden (från datorn alltså....inte från huset hahaha)

Maken trodde mig knappt när jag sa att jag hade ringt Telia om detta.

Jag har dock varnat familjen att minsta lilla klagomål inom 3 månader (man har det på prov i 3 månader) så tar jag tillbaka mina 2 Mbit!  


Fick ingen bra bild på min router så lånade denna från nätet! 

 

#megabit

#router

#dinosaurie

 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26 27 28 29 30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards