Direktlänk till inlägg 5 maj 2016

DÄCKIA HAR BULTARNA LÖSA!!

Av cija - 5 maj 2016 11:39

Maken åkte till Däckia och skulle byta till sommardäcken!


Efter de hade bytt hans däck så kommer han bara ca 150 meter därifrån för då hörs det skrap ifrån bilen så han beslutar sig för att ta sig tillbaka direkt!
Men det hinner han inte för däcket rullar iväg utan bilen varvid bilen ramlar i gatan!  


Han ringer till Däckia som kommer och sätter dit däcket så maken försiktigt kan köra tillbaka till Däckia där de kollar det hela.
Eftersom bultarna inte alls var spända så kom han inte heller så långt!!!

Maken yrkar på ersättning då detta kommer att såklart bli en utgift och får till svar att eftersom han har lämnat deras mark så får han i princip "skylla sig själv"!   
Men de kunde stå för självrisken, sa dom!!
Så nu får vi se om de står för vad de sagt!!!! De uppmande maken att ljuga för sitt försäkringsbolag om händelsen vilket maken vägrade att göra.

Han sa som det var till försäkringsbolaget för sanningen kommer ändå fram så varför ljuga???!!!

I efterhand så har vi fått berättat för oss att Däckia gör allt vad de kan för att skador de själva orsakar ska gå på bilägarens försäkringar då deras egen självrisk på deras ansvarsförsäkring är väldigt hög!  


Jag är glad att jag aldrig haft kontakt med Däckia och efter detta så litar jag inte ett dugg på dem.

Ibland känns det som att när ett företag blir för stort....så blir det mer kaxigt och mer ointresserad av att utföra saker och ting rätt!  


Jag är mitt i allt ändå tacksam att inget värre hände!!!

Passade på att ringa det företaget jag har mina däck på och frågade vad som skulle hända om det hade skett där. OM det mot förmodan skulle hända (än hade det inte hänt där) så hade de tagit sitt fulla ansvar vad gäller kundens ALLA utgifter!

Jag kan anse att Däckia ska stå för alla kostnader så som självrisker (de tjänar ju på att det tas på makens försäkring dessutom trots att det var de själva som valde att inte spänna bultarna) och även i form av hyrbilen som han fått fixa för att ta sig till jobbet! 

Hans egen bil har fått ok av försäkringsbolaget så den kommer att lagas. Eftersom han körde så sakta så blev skadorna också väldigt små.


Fortsättning följer om hur det slutar angående Däckia, bil och försäkring........


#däckiaspändeingabultar
#däckia

#hjulramladeav


 
 
Ingen bild

Familjen

5 maj 2016 12:21

Har haft diskussioner med dem då de anser att ma ska köpa nya däck hos dem fast de man har är i princip nya. Allt för att få sälja! Sånt får inte mig att lita på dem så jag har valt bort dem! Hoppas dock på maken ska få ersättning för både självrisk och hyrbil!

cija

5 maj 2016 13:45

Läste fler som hade blivit påprackade däck precis så som du beskriver.

Jo jag anser också att han ska få ersättning fullt ut!

 
Ingen bild

Sara med Micke

5 maj 2016 12:24

När jag började med bilar fick jag veta att mann ska efterspänna bultarna efter några mil. Men inte efter 150 meter!!!!! Det är en skam att glömma skruva dit bultarna på en bil!!! :( Och ersättas ska ni göra av Däckia annars får ni gå vidare med det!

cija

5 maj 2016 13:46

Jo, det har jag med fått veta. Efterspänna efter 20 mil eller något!
Vi får se hur det utvecklas med det hela så fortsättning följer....

 
Ingen bild

Anna

5 maj 2016 12:32

Herregud!! Sånt får bara inte hända! Kunde gått väldigt mer illa än va de gjorde. :(

cija

5 maj 2016 13:47

Jag är tacksam att det inte gjorde det!

 
Ingen bild

Anna

5 maj 2016 12:33

Ps: De ska stå för kostnaderna anser jag! Kram

cija

5 maj 2016 13:48

Det anser även vi att de ska göra! Kram tbx

 
Ingen bild

Mia

5 maj 2016 14:40

ogillar massor. Kram

cija

6 maj 2016 17:50

Samma här :O

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av cija - 9 december 2016 09:00

Att avhysa någon är inte så kul men i detta fall är det tyvärr ett måste. Fick ett bryt på sjukhuset när jag skulle ha mina cellgifter. Slutade med att personal kom på plats.  Vi pratade igenom det och jag drog i stora drag om allt som hänt. Dock v...

Av cija - 8 december 2016 21:30


Träffa läkaren för några dagar sedan. Hjälper inte detta cellgift är det hejdå!      Jag är i för dåligt skick för att gå på nästa! Han räknar med 2 ggr av nästa sort så stryker jag med av biverkningarna för de är så starka i den! I den jag h...

Av cija - 30 november 2016 20:20


Kom till slut hem från sjukhuset. Asih kom samma dag och besökte mig. Berättade vad de kunde bistå med. Jag var lite misstänksam men nu har det gått en tid och jag har fått mer insikt i vad de kan göra för mig! Var pigg när jag kom hem. Kände mig j...

Av cija - 12 november 2016 19:59

Fick senaste cytostatikan förra tisdagen. Fick den intravenöst....dvs genom venporten. Dagen efter var jag konstig i kroppen, hade lite ontöverallt men jag reagerade inte direkt. 2 dagar senare hade jag 39,1 i temp. Åkte till akuten och det såg u...

Av cija - 5 november 2016 16:17

När jag och maken var på vår planerade resa i Spanien så passade min bror, hans fru och min ena son på att fylla år. Men nu kom vi hem lite tidigare än beräknat så sonen fyllde år någon dag senare. Men då hade vi redan bokat in kalas helgen efter...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards