Direktlänk till inlägg 6 maj 2016

FÖRSTA TUREN I ÅR! :)

Av cija - 6 maj 2016 20:17

För första gången detta året så var jag ute och körde motorcykel. Så nu är årets premiärtur gjord!  Den skedde igår.
Gillar verkligen den gamla DT125:an. Jag behöver ingen annan även om jag har provat andra för denna trivs jag bäst med.  

Kan köra precis var jag vill, kan fara över backar utan behöva sakta ner till microfart och jag kan köra rakt ut i skog och mark medans de andra med sina "finare" motorcyklar inte kan följa med.   
Då får de passa på att ta rökpaus eller något annat! Ibland bara vill man köra på grusvägar eller ut i skogen!
Igår var det superfint väder   och det blev att åka till Tydinge mc-cafe.
Maken följde med men han körde bil dit! Tvivlar på att jag hade fått honom att åka med mig.  

Väl där åt jag en hamburgare och maken valde sillamacka. Jag vågade inte riktigt äta sillamacka för jag är rädd att jag sätter i halsen. Och så glass till efterrätt såklart   

Det var även en träff för husbilsägare med sina husbilar så det var rätt mycket folk.
Jag och maken strosade runt och kollade och vips, där var ju hans styvbror också. De har husbil så vi var inne och kikade i den. Väldigt fina såna här husbilar är.
Maken skulle kunna tänka sig en men jag vet inte riktigt vad jag tycker.  

Även linedansarna var där. Jag var inom och försökte mig på att dansa lite. Måste säga att baansen blir bättre även om den inte är helt bra än. Vissa steg minns jag sedan tiden när jag dansade linedans. En dag kanska jag kan ta upp det igen och börja dansa!  


 

Klar för hemfärd och inväntar de övriga som också ska med!  


 

Efter mig kom en R1:a, en Kawasaki och en Honda.....  

 

 

Idag när jag skriver detta är det dagen 2 år sedan jag var på mammografin där de såg min tumör. Tänk att jag får fortfarande vara med i livet!   Hoppas på flera år och många mc-turer!

 

#linedans

#premiärmedmotorcykel

#Tydinge

#älskardenlillaDT
#R1
#yamaha

#YamahaDT

#fuckcancer

#bröstcancer





 
 
Ingen bild

Sandras dotter

6 maj 2016 21:30

Jag förstår att du drar ifrån de andra.....wrooooom ;)

cija

6 maj 2016 21:32

Yeah, det är lätt gjort :P

 
Ingen bild

verica

8 maj 2016 08:55

Fantastic! Way to go!
I've just had my cast taken off and my only complaint is that I had to spend the entire 4 weeks explaining to people why I went skating "at my age".
Love,
Verica

cija

8 maj 2016 17:07

Oh, so you are skating?! Lovely!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av cija - 9 december 2016 09:00

Att avhysa någon är inte så kul men i detta fall är det tyvärr ett måste. Fick ett bryt på sjukhuset när jag skulle ha mina cellgifter. Slutade med att personal kom på plats.  Vi pratade igenom det och jag drog i stora drag om allt som hänt. Dock v...

Av cija - 8 december 2016 21:30


Träffa läkaren för några dagar sedan. Hjälper inte detta cellgift är det hejdå!      Jag är i för dåligt skick för att gå på nästa! Han räknar med 2 ggr av nästa sort så stryker jag med av biverkningarna för de är så starka i den! I den jag h...

Av cija - 30 november 2016 20:20


Kom till slut hem från sjukhuset. Asih kom samma dag och besökte mig. Berättade vad de kunde bistå med. Jag var lite misstänksam men nu har det gått en tid och jag har fått mer insikt i vad de kan göra för mig! Var pigg när jag kom hem. Kände mig j...

Av cija - 12 november 2016 19:59

Fick senaste cytostatikan förra tisdagen. Fick den intravenöst....dvs genom venporten. Dagen efter var jag konstig i kroppen, hade lite ontöverallt men jag reagerade inte direkt. 2 dagar senare hade jag 39,1 i temp. Åkte till akuten och det såg u...

Av cija - 5 november 2016 16:17

När jag och maken var på vår planerade resa i Spanien så passade min bror, hans fru och min ena son på att fylla år. Men nu kom vi hem lite tidigare än beräknat så sonen fyllde år någon dag senare. Men då hade vi redan bokat in kalas helgen efter...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards