Alla inlägg den 15 maj 2016

Av cija - 15 maj 2016 15:30

Jag och maken var på en liten weekend på Toftaholm Herrgård denna helgen.
Där finns även ett naturreservat i närheten och detta var en upplevelse att gå i.  Det är en 2,2 km lång naturstig med intressanta saker.
Passade även på att promenera på Stenhusholmen en runda.

Tyvärr var det lite kalla vindar men vi gick ändå naturstigen.

Vi åt mycket god mat på kvällen förutom rätten som bestod av getost och rödbetsglass. För mig var det en kombinationn som inte gick så bra ihop. Men nu har jag provat det med  

Väldigt trevlig personal var där också!

 

På kvällen var det Eurovision Song Contest. Vi var en del som tittade på detta på storbildsTV. Jag hade mina favoriter och där ingick inte vinnarlåten alls!

Maken fick syn på en man (jahapp.....jag då? Hallå!!!!   ) som han var helt säker på att han har sett i något politiskt sammanhang. Till slut frågade han mannen (är lika bra att fråga så slipper man grubbla  ) och mycket riktigt var det politiskt eftersom det var f.d finansministern Allan Larsson som också var där på weekend med fru och sällskap. Visserligen kände jag igen mannen men jag förknippade inte honom med politik!
Innan cancerbehandlingen hade jag full koll på vem som var vem och var jag hade sett personen osv....nu känns det som att jag mest blir överraskad när jag någongång känner igen folk! Men det blir bättre med tiden  

 

 


Jag och maken i trädgården på Toftaholm Herrgård   



   

Förrätt: Lättbakad laxrygg med ostronmajonäs, syrad gurka och rågbrödscrisp.
Huvudrätt: Lågtempererad lammrostbiff, glaserade primärbetor, palsternackspure, variation på lök och portersky.
Efterrätt 1: Getost med rödbetsglass.

Efterrätt 2: Inkokt rabarber med flädergele, vaniljglass och honungstuile.




Skål!   

   
Naturstigen i Toftaholms naturreservat och en bild från Stenhusholmen.

 

Lite bilder från Herrgården och jag blev fascinerad av hur vackra och mystiska träden var i mörkret med lampor riktade mot sig!

 


#toftaholm
 #toftaholmherrgård #toftaholmherrgard #toftaholmsnaturreservat #fuckcancer


Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate

Besöksstatistik


Skapa flashcards