Alla inlägg den 1 juni 2016

Av cija - 1 juni 2016 07:15

Var igår och besökte min morbror, hans fru och så min kusin som alla bor på Listerlandet!

Vi körde en runda ihop! Rättare sagt så körde min morbror och vi andra åkte med  Det blev Nogersund....där båten går till Hanö...Hällevik...Mjällby såklart....och så Torsö.

På Torsö gick vi en runda ner till havet (jag gillar verkligen havet),  åt räkmacka (jag åt det och de andra valde annat) och bara tog det lugnt. Längesedan jag var där men kom ihåg väldigt mycket av området ändå.

Hade dessutom ett underbart väder med sol och värme.  


Träffade en liten valp på stranden. Han hade opererat höften och skulle träna sig att gå på 4 ben istället för 3. Att träna i sand är väldigt bra för balans och på det viset blev han tvungen att träna sitt opererade ben med. Hoppas att det går bra för vovven!  

Jag och min kusin gick samma väg som min mormor (kusinens farmor) gick när hon var på Torsö och gick för att bada på morgonen. Dock hoppade vi över att bada   

Saknar min mormor!  


Hade en väldigt bra dag och det kändes så bra att få umgås med morbror och hans familj en hel dag!

Fick med mig rabarber hem. Jag vet inte vad de gödslar rabarberna med på Listerlandet men de var väldigt stora  

Väl hemma så fixade jag rabarberna, åt några och frös in resten!  Ser fram emot lite saft och så naturligtvis rabarberpajer  


 


 

De största rabarberna växer på Listerlandet   


#morbror

#torsö

#listerlandet

#storarabarber

#mjällby




Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29 30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards