Alla inlägg den 6 juni 2016

Av cija - 6 juni 2016 18:48

Har så svårt att förstå att jag är så sjuk när jag känner mig så frisk!  

Har varit hos tandläkaren, fick veta att jag har fina tänder, tjusigt tandkött och superfina slemhinnor! Kände mig som en häst så när hon var klar frustade jag och gnäggade som en häst varvid både tandläkaren och tandsköterskan garvade. Men trots jag lät som en pålle fick jag ändå betala besöket! Kasst ju   
Men jag är glad att ha fått dessa besked!

Jag har varit hos optikern också! Jag ser inte sämre än innan men min kropp luras att tro det! Va?  
Jo, för mina mediciner och cytostatikan har gjort så min syn blir "knäpp" ibland men i grunden har den inte ändrats!
Så jag beslöt för att enbart skaffa terminalglasögon och så får de andra vänta!

Igår var jag och maken på grillkväll i dragracingklubben. Precis lagom med allt...människor, musik, skratten, maten och att det inte blev tokigt sent! Det var en bra kväll!  


 
Idag har jag jobbat och det var jättekul som vanligt! Stormtrivs med alla och de trivs med mig vilket känns bra!
De vet min humor så de vet vad de kan säga och behöver inte vara rädda för mig!
En sa att hon tyckte jag kunde be metastaserna ta paus över sommaren så jag inte behövde behandlas förrän i höst.  
Ja tänk om det hade kunnat vara så!   
Men tyvärr inte.

Den stora metastasen har tydligen växt för den är stor som ett hönsägg nu.  
Hur får den plats i min lever?????? Är som ett hönsägg i levern   
Har ont i sidan av den. Men nu vet jag att det är den som ger mig smärtorna.

När jag kom hem efter jobbet så har jag planterat om lite, målat brädor, tvättat lite, strukit lite och plockat allmänt. Allt för att inte dödsångesten ska kunna ge sig till känna! 
Jag vill ju så hjärtans gärna få leva!   


#dödsångest

#levercancer

#fuckcancer

#dragracingklubb

#grillkväll

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29 30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate

Besöksstatistik


Skapa flashcards