Direktlänk till inlägg 22 juni 2016

FÖRSTA CYTOSTATIKAN EFTER ALLERGI-CHOCKEN

Av cija - 22 juni 2016 22:03

Så var det dags idag för nästa försök med cytostatika.

Har lärt mig att om jag emlar venporten 2 timmar innan känns knappt sticket av nålen! 
Med allergichocken i färskt minne så sov jag uselt och var väldigt orolig.  
Slutade med att personalen tyckte jag skulle ha något lugnande trots jag var emot det då jag vet att det knockar mig rejält. Till slut gav jag med mig och fick en pilla med låg dos.
Men den ihop med stora doser Tavegyl så somnade jag väldigt fort.  
De startade droppet med 25% hastighet och sen minns jag inte mer för det var i samband med det som jag somnade. Tror jag iallafall att det var!
Vaknade till av att jag fick en värmevallning och blev rädd för det var så allergichocken startade sist.
Men det hände inget mer och när de ökade takten så sov jag fortfarande så det var inget jag märkte!
Maken var med hela tiden och det kändes bra för skulle jag ha reagerat så hade han kunnat larma!


Så det hela gick bra trots det gick illa förra gången! Känns bra för nu kommer jag inte att vara så rädd nästa vecka!  
Fick ligga kvar en timme extra för de fick inte liv i mig så hårt jag sov.  
Maken lånade en rullstol och skjutsade mig upp till väninnan som bröt benet igår. Hon opererades sent igårkväll och är nu inlagd!
Men det var en snabb visit för jag var så vansinnigt trött. När jag kom hem somnade jag direkt och sov en bra stund till. Nu ikväll är jag lagom pigg!  


   

Trött, tröttare och tröttast!


#cytostatika

#venport


 
 
Ingen bild

Anna

22 juni 2016 23:02

Så skönt de gick bra <3
Hoppas nu att den där cancern får sig en smäll av cytostatikan. Krram <3

cija

22 juni 2016 23:33

Ja jag hoppas också att de ska få en smäll och kunna krympa

 
Ingen bild

Hannisen

23 juni 2016 00:05

Har hållt tummar för dig idag å de verkar hjälpt. <3
Kramar

cija

25 juni 2016 11:54

Hej, ja det hjälpte!

 
Ingen bild

Oss

23 juni 2016 00:09

Å så skönt att de gick bra! Kramar i massor från oss alla

cija

25 juni 2016 11:53

Kram tillbaka

 
Yvonne

Yvonne

23 juni 2016 08:35

Så skönt att det gick bra!
Det gjorde du rätt i som sov dig igenom eländet!

Jag tänkte/tänker så på dig!

Stor kram. Yvonne

http://yvonnedennismatte.blogg.se

cija

25 juni 2016 11:53

Men nästa gång blir det minsann ingen lugnande!
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av cija - 9 december 2016 09:00

Att avhysa någon är inte så kul men i detta fall är det tyvärr ett måste. Fick ett bryt på sjukhuset när jag skulle ha mina cellgifter. Slutade med att personal kom på plats.  Vi pratade igenom det och jag drog i stora drag om allt som hänt. Dock v...

Av cija - 8 december 2016 21:30


Träffa läkaren för några dagar sedan. Hjälper inte detta cellgift är det hejdå!      Jag är i för dåligt skick för att gå på nästa! Han räknar med 2 ggr av nästa sort så stryker jag med av biverkningarna för de är så starka i den! I den jag h...

Av cija - 30 november 2016 20:20


Kom till slut hem från sjukhuset. Asih kom samma dag och besökte mig. Berättade vad de kunde bistå med. Jag var lite misstänksam men nu har det gått en tid och jag har fått mer insikt i vad de kan göra för mig! Var pigg när jag kom hem. Kände mig j...

Av cija - 12 november 2016 19:59

Fick senaste cytostatikan förra tisdagen. Fick den intravenöst....dvs genom venporten. Dagen efter var jag konstig i kroppen, hade lite ontöverallt men jag reagerade inte direkt. 2 dagar senare hade jag 39,1 i temp. Åkte till akuten och det såg u...

Av cija - 5 november 2016 16:17

När jag och maken var på vår planerade resa i Spanien så passade min bror, hans fru och min ena son på att fylla år. Men nu kom vi hem lite tidigare än beräknat så sonen fyllde år någon dag senare. Men då hade vi redan bokat in kalas helgen efter...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29 30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards