Direktlänk till inlägg 25 juni 2016

ETT SENT STUDENTINLÄGG

Av cija - 25 juni 2016 11:58

Lite sent inlägg med tanke på att alla studenter är avklarade.
Men jag vill ändå berätta vilken fin student jag var på!  

Jag har bara 2 syskonbarn och det var dessa som tog studenten.
Det är 2 jättefina ungdomar, duktiga och flitiga! Snälla och gulliga!   

Och de var så oerhört stiliga så mitt "faster-hjärta" snörptes ihop av kärlek när jag tittade på dem.   
Föräldrarna hade ordnat med en mycket trevlig student för sina barn. God mat var där också och jag som var påverkad efter min första behandling åt rätt mycket (i mina mått mätt) eftersom den stora mängden kortison jag fått dagen innan gjorde mig hungrig!  

När vi hade satt oss till bords för att äta utbrister en av gästerna:
"Jag trodde att ungdomarna skulle sitta vid ett annat bord".
Vid detta bords kortsida sitter de 2 ungdomarna som tagit studenten och får höra dessa ord från någon som uppenbart inte insett att det är just ungdomarna som är huvudpersonerna denna dag och inte personen som uttalade sig!  

Jag tycker det är trist när folk har så negativ inställning så jag valde att säga glatt:
"Jag kan flytta på mig" varvid en av de andra gästerna sa "Du är väl ingen ungdom".
Jag kontrade med att le och svara: "Men jag känner mig ju ung".
Så jag valde att ta min tallrik och sätta mig vid andra bordet.

Där blev de gäster som satt där förvånade att jag kom så jag sa vad den gästen hade sagt och att jag känner mig ju så ung! Då höjde personen som sagt uttalandet sin röst och nästan skrek: "Sluta tjata!"

Men jag var nöjd att jag flyttade mig för det var mycket mer skratt och glädje där jag hamnade.
Jag vill ha glädje, värme och kärlek omkring mig!
Har ärligt talat fått mer än nog av negativitet i mitt liv!
Men tänk att det behövdes en KBT för att få upp mina ögon!!

Men det viktiga var att ungdomarna fick en bra och trevlig student och att de förstår att de kan vara stolta över sig själva   


    
 




#fastersälsklingar






 
 
Ingen bild

Marie CO

25 juni 2016 12:23

din stolthet över dina syskonbarn lyser verkligen genom! tur ni kunde alla ha trevligt trots en persons tråkiga kommentar. kramaom

cija

25 juni 2016 18:35

Ja jag är stolt över både dem och mina egna ungar

 
Ingen bild

Vi på landet

25 juni 2016 12:48

Bättre sent än aldrig!:) Kul att få se de fina barnen! Bry dig inte om den bittra människan för såna finns det alltid lite överallt! Kul att få se din glädje över dessa barn! Kram

cija

25 juni 2016 18:42

Hej, du har så rätt! Dom där finns lite överallt. Men personen kunde inte förstöra in glädje över ungdomarna :)

 
Ingen bild

Malin

25 juni 2016 12:58

Vilka fina ungdomar! Klart de skulle vara på hedersplats den dagen, var väl deras dag? Men det finns alltid avundsjuka människor. Bra att du flyttade på dig för du behöver inga såna elakheter! Kram

cija

25 juni 2016 18:51

Ja, de är väldigt fina och för min del var det självklart att dagen handlade om dem coh ingen annan! Men vissa tror att jorden cirkulerar runt dem oavsett var de är! Jo kan hålla med om att jag klarar mig utan elakheter! Kram

 
Ingen bild

Ulla-Britt

25 juni 2016 13:01

Så fina dom är! Förstår du är stolt :)

cija

25 juni 2016 13:30

Tack

 
Ingen bild

The Queen

25 juni 2016 13:16

Glädjs med ungdomarna o deras student! Grattis till dem! Trist bara att vissa människor alltid tror att världen kretsar kring dem!!!! Sen när de upptäcker som klumpighet försöker de lägga över det negativa fokus genom att säga "sluta tjata".... Känns verkligen som den personen behöver terapi!! 😜
Men än en gång Grattis till studenten!! 🌺

cija

25 juni 2016 18:33

Tack! De var verkligen fina! :) Terapi hjälper nog inte på den sortens personer...tyvärr! Kram iaf

 
Yvonne

Yvonne

25 juni 2016 15:36

Jättefina ungdomar!
Förstår att du är stolt!

Kram. Yvonne

http://yvonnedennismatte.blogg.se

cija

25 juni 2016 18:42

Tack

 
Gröngöling2

Gröngöling2

25 juni 2016 15:37

Det var fint gjort av dig! Det är en glädje när ungdomarna VILL sitta med oss äldre! Bara att beklaga om den personen som var sur har egna barn. Studenten är verkligen en glädjens dag och jag blir glad för att du var på en så trevlig händelse <3

http://grongoling2.bloggplatsen.se

cija

25 juni 2016 18:40

Tack :) Jo, personen har barn, både en biologisk och ett styvbarn. Ja visst är studenten en glädjens dag....bara synd att inte alla kan känna så! Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av cija - 9 december 2016 09:00

Att avhysa någon är inte så kul men i detta fall är det tyvärr ett måste. Fick ett bryt på sjukhuset när jag skulle ha mina cellgifter. Slutade med att personal kom på plats.  Vi pratade igenom det och jag drog i stora drag om allt som hänt. Dock v...

Av cija - 8 december 2016 21:30


Träffa läkaren för några dagar sedan. Hjälper inte detta cellgift är det hejdå!      Jag är i för dåligt skick för att gå på nästa! Han räknar med 2 ggr av nästa sort så stryker jag med av biverkningarna för de är så starka i den! I den jag h...

Av cija - 30 november 2016 20:20


Kom till slut hem från sjukhuset. Asih kom samma dag och besökte mig. Berättade vad de kunde bistå med. Jag var lite misstänksam men nu har det gått en tid och jag har fått mer insikt i vad de kan göra för mig! Var pigg när jag kom hem. Kände mig j...

Av cija - 12 november 2016 19:59

Fick senaste cytostatikan förra tisdagen. Fick den intravenöst....dvs genom venporten. Dagen efter var jag konstig i kroppen, hade lite ontöverallt men jag reagerade inte direkt. 2 dagar senare hade jag 39,1 i temp. Åkte till akuten och det såg u...

Av cija - 5 november 2016 16:17

När jag och maken var på vår planerade resa i Spanien så passade min bror, hans fru och min ena son på att fylla år. Men nu kom vi hem lite tidigare än beräknat så sonen fyllde år någon dag senare. Men då hade vi redan bokat in kalas helgen efter...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29 30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate

Besöksstatistik


Skapa flashcards