Direktlänk till inlägg 25 juni 2016

MIDSOMMAR 2016

Av cija - 25 juni 2016 12:40

Började med att bli sjuk i feber på midsommarafton!

Fick till slut ner den hyffsat med febernedsättande.....tror värmen gjorde det segare!

Vet att om man får över 38 i feber ska man åka in när man behandlas med cytostatika. Men nuvar den just 38 C och jag hade verkligen ingen lust att tillbringa hela midsommar på akuten!

Denna midsommar ville jag få vara med på och få ha den här!   


Gäster kom, alla hjälptes åt och det var mycket trevligt och en precis lagom midsommar!

Massa mat, familjespel, bollspel, jordgubbar, prat och skratt!!


Jag la mig och vilade ett par omgångar så jag kunde sträcka ut kroppen. Har rätt ont i min högra sida för metastaserna trycker. Ibland gör det så ont så jag nästan skriker till rakt ut!!


Det enda som var jobbigt var faktiskt vädret! Värmen var klibbig och jobbig! Jag tittade på termometern utomhus en gång och då visade den +34 C. Ovädret drog in under natten så stackars katten låg under soffan! Det blixtrade massor och åskan dånade!



 


#midsommar2016

#midsommarmat

 
 
Ingen bild

Malin

25 juni 2016 12:56

Ser ut att ha varit en trevlig midsommar! :) Det är du värd <3 Kram

cija

25 juni 2016 13:37

Den var precis lagom och jag trivdes. Kram

 
Gröngöling2

Gröngöling2

25 juni 2016 15:40

Värmen var jobbig, jag var i gränsen Skåne/Blekinge och höll på att "gå åt", så jag förstår vad du menar! Så roligt ni verkar ha haft! Ta det lugnt nu så febern ger med sig. Kram <3

http://grongoling2.bloggplatsen.se

cija

25 juni 2016 18:38

Idag har febern gett med sig men jag badar såklart ändå i svett av dessa tryckande 34 graders värme! Puh! Kram

 
deninrekampen

deninrekampen

25 juni 2016 17:52

Ser ut som att du haft en bra midsommar! Bra att man får tillfälle att vila när man behöver det! Angående ditt förra inlägg, tycker det var klockrent att du sa ifrån lite sådär på studenten! Det visade ju vem personen som sa egentligen är.. Va rädd om dig!! Kram

http://deninrekampen.bloggplatsen.se

cija

25 juni 2016 18:37

Hej, ja det var skönt att vara hemma och kunna vila vid behov. Ja jag kunde inte låta bli att säga till för jag tycker att det var närapå en kränkning att säga så till huvudpersonerna! Kram

 
Ingen bild

Monica

25 juni 2016 18:29

Glad midsommar i efterhand :)

cija

25 juni 2016 18:34

Tack detsamma!

 
Ingen bild

verica

26 juni 2016 07:11

Well, despite the weather, you all seem to enjoy the day. Good for you!
Love,

cija

26 juni 2016 14:13

Yes, I really enjoy that day

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av cija - 9 december 2016 09:00

Att avhysa någon är inte så kul men i detta fall är det tyvärr ett måste. Fick ett bryt på sjukhuset när jag skulle ha mina cellgifter. Slutade med att personal kom på plats.  Vi pratade igenom det och jag drog i stora drag om allt som hänt. Dock v...

Av cija - 8 december 2016 21:30


Träffa läkaren för några dagar sedan. Hjälper inte detta cellgift är det hejdå!      Jag är i för dåligt skick för att gå på nästa! Han räknar med 2 ggr av nästa sort så stryker jag med av biverkningarna för de är så starka i den! I den jag h...

Av cija - 30 november 2016 20:20


Kom till slut hem från sjukhuset. Asih kom samma dag och besökte mig. Berättade vad de kunde bistå med. Jag var lite misstänksam men nu har det gått en tid och jag har fått mer insikt i vad de kan göra för mig! Var pigg när jag kom hem. Kände mig j...

Av cija - 12 november 2016 19:59

Fick senaste cytostatikan förra tisdagen. Fick den intravenöst....dvs genom venporten. Dagen efter var jag konstig i kroppen, hade lite ontöverallt men jag reagerade inte direkt. 2 dagar senare hade jag 39,1 i temp. Åkte till akuten och det såg u...

Av cija - 5 november 2016 16:17

När jag och maken var på vår planerade resa i Spanien så passade min bror, hans fru och min ena son på att fylla år. Men nu kom vi hem lite tidigare än beräknat så sonen fyllde år någon dag senare. Men då hade vi redan bokat in kalas helgen efter...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29 30
<<< Juni 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards