Direktlänk till inlägg 29 juni 2016

AKUT-BESÖK MED FEL PATIENT PÅ RÖNTGEN

Av cija - 29 juni 2016 19:43

Midsommar hade jag feber och den gav inte med sig så på söndagen fick jag ge mig och åka in till akuten.

Fick ett eget rum direkt pga cytostatikan och för att det var så mycket folk i väntrummet (är infektionskänslig).

Läkaren kom, sedan skulle det tas prover på mig och eventuellt skulle jag behöva röntga lungorna.


Så 20 minuter efter proverna var tagna så rusar det in en transportör, säger mitt namn och att han ska köra mig till röntgen.

Oj vad det gick undan med de provsvaren tänkte jag!
Det gick undan till röntgen och jag blev placerad i ett stort väntrum där jag kände mig aningen övergiven  

Personalen kom och jag gick in i röntgenrummet. Du kan behålla fleecejackan på sa dem viket jag tyckte var konstigt. Och så ville de att jag skulle lägga mig ner med huvudet mot röntgenmaskinen. Nja, sa jag! Det känns inte rätt och då sa den ena personalen "men du har slagit dig här" och så pekar hon på min panna! Nej sa jag, ska jag röntgas så är det lungorna. Då frågade personalen om jag hette NN! (de sa förnamnet). Ja, svarade jag. Efternamn då? Jag svarade! Visade sig att jag hade samma förnamn som en annan kvinna som slagit i skallen. Jag sa att jag hade sett henne när de kom med henne på en brits/bår så det var nog henne de menade!

Så det blev lite kaos och till slut fick jag åka upp till rummet igen.
Tur  man inte blev en patient som skulle till operation och inte hade kunnat säga ifrån....eller att de hade kört mig till förlossningen!!!!  
Värsta scenariot här hade varit att jag hade blivit röntgad och MIN bild hade lagts i den andre kvinnans journal. Då hade de skickat hem henne i tron att där var ok och så hade det kunnat visa sig att hon hade kanske haft en blödning i skallen och då åkt hem med den!!!
Huuuu!!!!!  


Vi var några timmar på akuten och det enda de kom fram till är att jag är förkyld. Men vid feber bör jag komma in för det KAN vara en infektion på ingång och då utvecklas den snabbt till kanske blodförgiftning eftersom mitt immunförsvar kan vara långt ner.


Väntar och väntar!!!



   

Känner mig lite övergiven i detta stora tomma väntrum


#akutbesök

#infektionskänslig

#väntrum

#metastaser

 
 
Ingen bild

Hannisen

29 juni 2016 20:51

Passande med lite Pink Floyd läser vi på bilden:D Tur det inte var "värre" än en röntgen de ville göra på dig trots du var fel patient. Och tur det bara var en förkylning även om de kan vara farlig för dig! Kram

cija

29 juni 2016 21:09

Haha, jo det är ifrån Pink Floyd. Gillar den låten :) Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av cija - 9 december 2016 09:00

Att avhysa någon är inte så kul men i detta fall är det tyvärr ett måste. Fick ett bryt på sjukhuset när jag skulle ha mina cellgifter. Slutade med att personal kom på plats.  Vi pratade igenom det och jag drog i stora drag om allt som hänt. Dock v...

Av cija - 8 december 2016 21:30


Träffa läkaren för några dagar sedan. Hjälper inte detta cellgift är det hejdå!      Jag är i för dåligt skick för att gå på nästa! Han räknar med 2 ggr av nästa sort så stryker jag med av biverkningarna för de är så starka i den! I den jag h...

Av cija - 30 november 2016 20:20


Kom till slut hem från sjukhuset. Asih kom samma dag och besökte mig. Berättade vad de kunde bistå med. Jag var lite misstänksam men nu har det gått en tid och jag har fått mer insikt i vad de kan göra för mig! Var pigg när jag kom hem. Kände mig j...

Av cija - 12 november 2016 19:59

Fick senaste cytostatikan förra tisdagen. Fick den intravenöst....dvs genom venporten. Dagen efter var jag konstig i kroppen, hade lite ontöverallt men jag reagerade inte direkt. 2 dagar senare hade jag 39,1 i temp. Åkte till akuten och det såg u...

Av cija - 5 november 2016 16:17

När jag och maken var på vår planerade resa i Spanien så passade min bror, hans fru och min ena son på att fylla år. Men nu kom vi hem lite tidigare än beräknat så sonen fyllde år någon dag senare. Men då hade vi redan bokat in kalas helgen efter...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29 30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate

Besöksstatistik


Skapa flashcards