Direktlänk till inlägg 1 juli 2016

NYTT HÅR OCH NY FRISYR

Av cija - 1 juli 2016 21:26

Har fått njuta några dagar nu sedan svaret på skelettscinten.
Känns skönt! Måtte det nu hålla sig borta ifrån skelettet med.
Räcker med att det sitter i levern! 
Sonen fyllde år häromdagen. Han hade ett litet kalas.
Den enda som inte kunde komma var äldre brodern som jobbade. 
Hans pappa och andre bror, hans morbror med sin familj, jag och min make...vi var där.
Det var en lugn kväll....precis sådär avslappnad och lugn som en kväll kan vara när man ska upp och jobba dagen efter.
Trevligt med skratt och prat!  
Han önskade sig mat så det hade jag köpt till honom!

Har varit och provat ut perukerna nu som var beställda i nya färgerna.
Föll för den som var nummer 1 (den jätteblonda) på bilden i ett annat inlägg här på bloggen för nu när den kom
i den nya färgen så kändes den bäst!
Jag fick åter igen lära mig att sätta fast den rätt...lyckades rätt bra tills jag tittade mig i spegeln och såg att jag varenda gång glömde trycka in "flikarna" vid öronen. Såg nästan ut som om jag tänkte flyga iväg när jag glömde vika in dem!!  


Hon klippte upp den lite så det blev lite mer spret i den. Den är inte så varm som min förra var. Den var så tokigt varm så jag använde den knappt alls.

Kom till jobbet idag och alla trodde jag skulle ha den på mig men jag lät den vara hemma för jag sitter med headset på jobbet som sitter på huvudet. Var rädd att när jag tar av headsetet så följer peruken med!  
Men jag får väl vänja mig successivt!

Efter jobbet idag så fick jag för mig att jag behöver börja simma igen! Sagt och gjort men efteråt blev jag enormt trött och fick väldigt ont i kroppen. Jag är emot att ta massa tabletter (har fått avsmak efter allt jag gått och går igenom) men nu fick jag ge mig och ta det!
När jag kom hem så tog jag och somnade rätt så direkt.

Har haft väldigt ont i ryggen sedan jag fick förra cytostatikan. Blev inte bättre efter denna gången. Funderar på om där är en metastas som trycker ditåt!  

Denna helgen blir lugn. Inget inbokat!


 

Gjorde ett litet Piccollage åt sonen när han fyllde år!


 

Mitt nya hår och nya frisyr   


#nyfriserad

#nystylad

#nyklippthår

 
 
Ingen bild

Maria

1 juli 2016 21:45

Så fint collage du gjorde. Och håret passar dig verkligen! Kram <3

cija

1 juli 2016 22:50

Sonen blev glad över det Piccollaget :) Jag blev nöjd med håret, ska bara vänja mig vid att ha det med :D

 
Ingen bild

Ulla

1 juli 2016 21:53

Den klär dig riktigt bra :)

cija

1 juli 2016 22:48

Tack så jättemycket

 
Yvonne

Yvonne

2 juli 2016 00:35

Jättesnygg peruk!

Det blev ju kanon!

Kram

http://yvonnedennismatte.blogg.se

cija

3 juli 2016 21:00

Den är inte heller så tokvarm som den gamla är. Så vem vet, denna kommer jag nog att använda lite mer än de förra :) Kram

 
Annelie Plantin

Annelie Plantin

2 juli 2016 10:03

Halloj snygging:)
Det är få förunnat att få välja nytt "hår" vet jag att jag själv tänkte när jag provade ut min peruk som jag sen aldrig använde....
Tänk att du ska behöva gå igenom det ännu en gång men din nya frilla är en fullträff så den kommer du använda flitigt.
Grattis till bättre provsvar, och hoppas så in i Norden att dina metastaser krymper nu!
Mycket starkt av dig att orka jobba o fokusera på annat än just vad allt cancer ställer till med.
Massa jäklaranamakramardennalördagtilldig;)
Tänker på dig <3

http://Plantin.bloggplatsen.se

cija

3 juli 2016 21:04

Hello! Jo man drog ju nitlotten om man säger så.:( Men håret blev bättre och denna är inte så varm som den förra! I augusti får jag veta min "dom"! Jobbet ger mig glädje så jag känner att så länge jag orkar fortsätter jag! Kram

 
Ingen bild

Ullis

2 juli 2016 18:39

Snygg frisyr.

cija

3 juli 2016 20:59

Ja det blev bättre än jag först trott det skulle bli :)

 
Ingen bild

verica

3 juli 2016 08:02

Well, a little late, but - happy birthday to your son!
Your new hair looks really good on you. I like it that you've changed the colour. Be wild! :-)))

cija

3 juli 2016 21:06

Actually, it is not so far away from my ordinary colour. :)

 
Gröngöling2

Gröngöling2

3 juli 2016 20:28

Så snygg du är <3

http://grongoling.bloggplatsen.se

cija

3 juli 2016 20:59

Tackar! Kände mig väldigt fin också :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av cija - 9 december 2016 09:00

Att avhysa någon är inte så kul men i detta fall är det tyvärr ett måste. Fick ett bryt på sjukhuset när jag skulle ha mina cellgifter. Slutade med att personal kom på plats.  Vi pratade igenom det och jag drog i stora drag om allt som hänt. Dock v...

Av cija - 8 december 2016 21:30


Träffa läkaren för några dagar sedan. Hjälper inte detta cellgift är det hejdå!      Jag är i för dåligt skick för att gå på nästa! Han räknar med 2 ggr av nästa sort så stryker jag med av biverkningarna för de är så starka i den! I den jag h...

Av cija - 30 november 2016 20:20


Kom till slut hem från sjukhuset. Asih kom samma dag och besökte mig. Berättade vad de kunde bistå med. Jag var lite misstänksam men nu har det gått en tid och jag har fått mer insikt i vad de kan göra för mig! Var pigg när jag kom hem. Kände mig j...

Av cija - 12 november 2016 19:59

Fick senaste cytostatikan förra tisdagen. Fick den intravenöst....dvs genom venporten. Dagen efter var jag konstig i kroppen, hade lite ontöverallt men jag reagerade inte direkt. 2 dagar senare hade jag 39,1 i temp. Åkte till akuten och det såg u...

Av cija - 5 november 2016 16:17

När jag och maken var på vår planerade resa i Spanien så passade min bror, hans fru och min ena son på att fylla år. Men nu kom vi hem lite tidigare än beräknat så sonen fyllde år någon dag senare. Men då hade vi redan bokat in kalas helgen efter...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards