Alla inlägg den 6 juli 2016

Av cija - 6 juli 2016 21:55

Idag for jag till sjukhuset tidigt för att ta blodprover inför behandlingen idag! Har varit rätt så dålig sedan senaste behandlingen.  

Det tog inte lång stund innan en sköterska ringde mig och sa att värdena var för låga för en behandling!
Jag blev bara så ledsen.  

Vi kom fram till att göra ett nytt försök imorgon. Fungerar det inte då heller så får jag vänta tills tisdag. Och samtidigt som min kropp hade behövt vila från allt så behöver den också cytostatika. Min kropp är väldigt sliten, jag är yr och har svårt att stå på benen längre stunder! Så jag är kluven om vad jag hoppas på inför imorgon!
Men jag vet också att de sista dagarna har det även varit annat som tagit mycket av min energi så det kan vara det som är orsaken till yrseln och en hel del av tröttheten.


Så imorgon tas då nya prover och så får jag stanna på sjukhuset för att vänta på svaret.
Blir svaret ok så blir det en behandling och då vet jag att jag inte får köra bil efteråt.
Det har jag nu fixat då en kommer att ta sig till sjukhuset med buss och sedan köra min bil.
Så långt är allt frid och fröjd eller vad man kan kalla det!  

Jag körde inom och handlade och sen hem. Väl hemma la jag mig i soffan och halvsov!
Vid lunch ringer en kusin och bjuder ut mig på lunch! Så glad jag blev! Var precis vad jag behövde mitt i allt detta.  
Så kusinen kom och hämtade mig, vi for och åt stekt fläsk, löksås och potatis. Det var supergott!
Till det fanns det sedan kakbuffe som man fick äta det man orkade!  

Hemma igen la jag mig och sov i ett par timmar! Detta regnande gör ju inte att man blir piggare! Inte ens katten är pigg utan ligger mest och sover på ett bord  
Sen ringde lite folk. Uppskattar verkligen när folk bryr sig från hjärtat för det värmer enormt mycket!   

Tyvärr dyker det också i såna här situationer jag nu är i upp ett ytterst litet fåtal som låtsas bry sig om en men där det bara är ett "spel för galleriet".
Dessa får mig att backa för jag ser rätt fort om det kommer ifrån hjärtat eller inte.
Men imorgon är det nya tag!

 

 

En styck trött katt   

 

#katt

#lunchdejt

#behandling

#cytostatika

 

 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards